Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس حرمت ماه مبارک رمضان در ایام نوروز حفظ شود

حرمت ماه مبارک رمضان در ایام نوروز حفظ شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: حرمت ماه مبارک رمضان همزمان با پذیرایی و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی از سوی دستگاه ها و دست اندرکاران باید حفظ و رعایت شود.

به گزارش "همدان نیوز"، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به همزمانی ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز اظهار کرد: تقارن بهار طبیعت با بهار عبادت و قرآن یک فرصت بسیار ارزشمند در آغاز سال جدید است و همه مردم و مسافران باید برای مقررات دینی و فرهنگی احترام قائل شوند.

وی با ابراز گلایه از اینکه الزام مشاوره قبل از ازدواج که در جلسات قبلی این شورا تصویب شده بود هنوز اجرایی نشده است افزود: با توجه به اهمیت این موضوع لازم است برای اجرای درست آن اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز نیازمند ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه هستیم اظهار کرد: سند قرآنی استان همدان نیازمند حمایت بیشتر و عملی مسئولان برای اجرا است.

آیت الله شعبانی موثقی با قدردانی از عوامل اجرایی طرح قرآنی مسطورا گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف این طرح قرآنی را جز برنامه‌های خودشان بدانند و فراموش نکنند که خدمت و تلاش در عرصه اجرای این طرح، خدمت به قرآن است.

وی همچنین با اشاره به دستور کار دیگر این نشست در رابطه با مشکلات توانیابان در سطح استان اظهار کرد: جامعه توانیابان در استان همدان نیازمند حمایت جدی مسئولان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه عجیب است که در این شهر یک ون مخصوص برای خدمت رسانی به توانیابان وجود ندارد افزود: از آنجایی که در بین جامعه توان یابان مدال آوران و قهرمانان خوبی داریم، لازم است تا سالن ورزشی مخصوصی در اختیار آنها قرار گیرد.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به معرفی سرپرست مرکز تربیت کودک و نوجوان همدان، خاطرنشان کرد: این مرکز از اولین مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان همدان بود که باید به صورت جدی در زمینه مسائل تربیتی، اردوگاه‌ها و محتوای مورد نیاز نسل جوان و نوجوان ورود داشته باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن