Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی آب تالوار آرسنیک ندارد/ نیترات آب در دشت شهرستان بهار بالاست

آب تالوار آرسنیک ندارد/ نیترات آب در دشت شهرستان بهار بالاست

مدیر عامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان همدان گفت: آب تالوار آرسنیک ندارد و با دستگاه آرسناتور دائماً آرسنیک آن اندازه‌گیری می‌شود که آرسنیک نداشته باشد.

به گزارش "همدان نیوز"، فرهاد بختیاری‌فر، یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در جلسه بررسی انتقال آب تالوار به شهر بهار، اظهار کرد: سال گذشته با تلاش‌های فراوان آب تالوار به همدان رسید، چاره‌ای جز استفاده از آب تالوار  نداریم ضمن اینکه تالوار از نظرحجم آبی بسیار مطمئن است.

وی افزود: آب تالوار طبق استانداردها تصفیه می‌شود و خروجی خوبی دارد و موضوع طعم و مزه آب انکارناپذیر است اما با این حال آب تالوار آرسنیک ندارد و با دستگاه آرسناتور دائماً آرسنیک آن اندازه‌گیری می‌شود که آرسنیک نداشته باشد.

  بختیاری‌فر، آب تالوار را برای مردم بهار امتیاز خوبی برشمرد و گفت: هنوز ذائقه مردم در بهار و همدان به این آب عادت نکرده است و مجبور به اختلاط آب تالوار با چاه‌ها و چشمه‌ها در همدان هستیم تا رضایت‌مندی آن بیشتر شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان اختلاط آب در بهار را به‌علت وجود نیترات بالا در آب بهار به عنوان راهکار همیشگی دانست و خاطرنشان کرد: میزان نیترات در آب‌های دشت بهار بسیار بالا است و آن‌هم به‌علت کشت بی‌رویه و کم شدن منابع آبی است.

آبی از سمت شهرستان بهار به همدان انتقال داده نمی‌شود

بختیاری‌فر، خروجی آب دشت بهار در سال‌های گذشته را ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه برشمرد و اظهار کرد: در گذشته میزان خروجی آب بهار بسیار بالا بود اما در حال حاضر در مجموعه چاه‌های بهار سه تا چهار لیتر در ثانیه آب خروجی دارد که تابستان منجر به قطعی آب می‌شود ضمن اینکه آبی که الان در بهار مصرف می‌شود، همان آب شربی است که در همدان از آن استفاده می‌شود و آبی از سمت بهار به همدان انتقال داده نمی شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن