Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی امسال برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی در همدان شغل ایجاد می‌کنیم

امسال برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی در همدان شغل ایجاد می‌کنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه در سال جاری ۴۲ درصد تعهد اشتغالزایی در استان را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص خواهیم داد گفت: در همین راستا برای ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان اشتغال پایدار ایجاد می‌کنیم.

به گزارش "همدان نیوز"، سیدمجتبی حسینی در آغاز به کار رویداد صدرا با شعار "صنعت، دانشگاه، راه اشتغال" با تقدیر از دانشگاه آزاد برای برگزاری این رویداد مهم و اثرگذار اظهار کرد: ضمن توجه به برگزاری این رویدادها باید ابتدا رویداد "عارضه‌یابی عدم حضور دانشجویان در این همایش‌ها و برنامه‌ها" را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شاید بخشی از استقبال کمرنگ دانشجویان به خاطر عدم عمل‌گرایی مسئولان در تحقق وعده‌ها بوده باشد گفت: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ‌التحصیلان است که در استان همدان نیز روی این موضوع متمرکز شده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با طرح این سوال که علیرغم ایجاد اشتغال در استان و رشد در این زمینه چرا این اتفاق در جامعه محسوس نیست گفت: یکی از دلایل این موضوع آن است که عمده ایجاد اشتغال برای جامعه غیر دانشگاهی است و انتظار بیشتر نیز از سوی این قشر است که البته مطالبه به‌حقی است‌.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری ۴۲ درصد تسهیلات و تعهد اشتغالزایی در استان را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص خواهیم داد عنوان کرد: در همین راستا از ۱۷ هزار و ۶۹۹ مورد تعهد اشتغال برای قریب به ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان استان اشتغال پایدار ایجاد می‌کنیم.

حسینی روح رویداد صدرا را نقطه اتصال دانشگاه و صنعت عنوان کرد و با طرح این سوال که دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها چقدر کارایی داشته است گفت: باید چگونه مهارت‌آموزی را به دانشجو آموزش دهیم و بعد از او انتظار داشته باشیم.

اقناع‌ مردم برای مشارکت در تولید با تضمین سود

وی آموزش؛ کارآفرینی و اشتغال را سه مولفه رشد جامعه دانست و با بیان اینکه دنیای امروز عصر دانش است و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال گفت: نمی‌توان مفاهیم سال‌ها پیش را به دانشجو آموزش داد و انتظار تحول داشت.معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه باید به‌روز بود و رویکرد آینده‌پژوهی داشت افزود: توسعه فعالیت‌های فناورانه؛ برخورداری از خلاقیت، تکنیک حل مسئله و تفکر خارج از چارچوب اداری برای تحول باید مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه امروز دیگر وقت آزمون و خطا نیست اظهار کرد: تحقیقات و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد به واسطه سونامی فناوری برخی مشاغل از دست خواهد رفت بنابراین حتما باید نوآور و به‌روز باشیم، البته ناگفته نماند به لطف دانشگاه در بسیاری از علوم فناورانه پیشرو هستیم.

حسینی گفت: پیشنهاد می‌کنم‌ دانشگاه آزاد اسلامی رویدادی را برگزار کند و از ابتدا و تا انتها یک شغل مولد را آموزش دهد، خلق ایده و ایجاد مشاغل پیگیری را کند و آموزش‌ها کاملا عملیاتی شود.

وی بر لز‌وم برگزاری "ایده بازار" در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: برای مشارکت‌ مردم در اقتصاد ایده‌ها به جد پیگیری می‌شود؛ در استانداری نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای نحوه واگذاری به مردم را احصا کرده‌ایم ضمن اینکه اقناع‌سازی مردم برای مشارکت با تضمین سود لحاظ خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن