Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تاثیر توریسم سلامت بر رشد و توسعه اقتصادی ایران

تاثیر توریسم سلامت بر رشد و توسعه اقتصادی ایران

با استفاده از توریسم سلامت می‌توانیم به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک کنیم و شاهد رشد امکانات بهداشتی و پزشکی در کشور باشیم.

به گزارش "همدان نیوز"، امروزه همه کشورهای دنیا به دنبال افزایش درآمدهای خود و به سبب آن پیشرفت و توسعه هستند. در این میان برخی کشورها از طریق فروش نفت، بعضی دیگر با فناوری‌های های‌تک (پیشرفته‌ترین فناوری‌ در دسترس بشر) و برخی هم از طریق صنعت گردشگری و ... سرمایه کسب می‌کنند.

ایران ظرفیت‌ها و امکانات گسترده بسیاری در دسترس دارد و می‌تواند با ورود به صنعت‌های مختلف به درآمدزایی و توسعه بپردازد. یکی از این صنعت‌ها، گردشگری است. این روزها بحث توریسم سلامت در میان کشورها بسیار مطرح شده است و در این زمینه کشور ما می‌تواند درآمد سرشاری را کسب کند.

همان‌طور که می‌دانیم ایران کشوری چهار فصل است و طبیعت بکر و زیبایی در سراسر شهرهای خود دارد. از طرفی از نظر علمی نیز با داشتن کادر درمان مجرب می‌توانیم، مقصد بیماران کشورهای اطراف برای درمان باشیم. کشورهای اطراف ظرفیت پزشکی و گردشگری ایران را ندارند.

اگر ما بتوانیم در نواحی خوش آب و هوا بیمارستان‌های پیشرفته و فوق تخصصی تاسیس کنیم و رفت و آمد گردشگری را تسهیل کنیم، درآمد خوبی نصیب کشور می‌شود و به سبب آن پول ملی ما هم تقویت می‌شود.

کشور ترکیه سالیانه حدود ۴۰ میلیارد دلار از راه گردشگری کسب درآمد می‌کند و برای آینده روی ۶۰ میلیارد دلار هدف گذاری کرده است. ما نیاز به برنامه ریزی داریم و باید با ایجاد تمهیدات لازم به این بخش ورود کنیم و از تجارب موفق دنیا بهره مند شویم.

توریسم سلامت یا درمانی چه فوایدی برای کشور دارد؟

توریسم درمانی در رشد و توسعه اقتصادی بسیار موثر است و بازار کار خوبی برای دانشجویان رشته پزشکی و زیرمجموعه‌های آن ایجاد می‌کند. امکانات بهداشتی را در کشور توسعه می‌دهد و چهره کشور را در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی تغییر می‌دهد. همچنین توریسم درمانی باعث افزایش رشد استانداردهای پزشکی در ایران خواهد شد.

در اطراف ایران کشور‌های جمهوری آذربایجان، عراق، ترکمنستان، افغانستان، کویت، سوریه، لبنان، بحرین و ترکیه وجود دارند. به تبع اگر شهروندان این کشورها به ایران سفر کنند، جهش در رشد و توسعه اقتصادی اتفاق خواهد افتاد‌. به قول یکی از اقتصاددانان بزرگ «اگر از مرزها، کالا و افراد عبور نکنند، سربازان عبور خواهند کرد».

ما علاوه بر این موارد، باید تمرکز خود از نفت و اقتصاد نفتی را بر روی صنایع مهم دیگر هم متمرکز کنیم و همه تخم‌ مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهیم. در عصر تکنولوژی باید به سبد اقتصادی کشور تنوع بدهیم.

انتهای پیام/

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن