Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی محکومیت ۵ میلیاردی برای پرونده‌های قاچاق کالا در همدان

محکومیت ۵ میلیاردی برای پرونده‌های قاچاق کالا در همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از محکومیت بیش از دو میلیارد ریالی قاچاق لوازم خانگی در همدان خبر داد و گفت: قاچاقچی لوازم خانگی به پرداخت دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

به گزارش "همدان نیوز"، مرضیه یونسی اظهار کرد: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز فامنین به پرونده قاچاق لوازم خانگی شامل ۱۹۲ دستگاه گوشت‌کوب برقی به ارزش یک میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق را محرز اعلام و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته یونسی، شعبه همچنین برای خودرو حامل کالای قاچاق، متهم را معادل ارزش خودرو به پرداخت ۵۷۰ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت دو میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای احکام تعزیرات حکومتی فامنین با دریافت پرونده، اقدام به وصول جریمه کرد، یادآور شد: مأموران پلیس آگاهی فامنین در اتوبان همدان- ساوه از خودرو وانت محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

ضبط و جریمه فرجام نگهداری کالای قاچاق در نهاوند

یونسی در ادامه از محکومیت یک میلیارد ریالی نگهداری و عرضه تنقلات قاچاق خبر داد و گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز نهاوند، پرونده نگهداری و عرضه کالای قاچاق یک شیرینی‌فروشی به ارزش ۶۹۶ میلیون ریال را بررسی کرد.

وی اظهار کرد: شعبه پس از رسیدگی و با احراز تخلف، متهم را علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده به پرداخت یک میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال جزای نقدی معادل دو برابر ارزش کالا محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: با گزارش بازرسان سازمان صمت پیرامون کشف کالای قاچاق از یک شیرینی‌فروشی، پرونده این تخلف برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

محکومیت دو میلیارد ریالی سزای قاچاق کود شیمیایی در کبودراهنگ

یونسی با بیان اینکه قاچاقچی کود شیمیایی یارانه‌ای به پرداخت بیش از دو میلیارد ریال جریمه محکوم شد، گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان کبودراهنگ به پرونده قاچاق ۵۲۰ کیلوگرم کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش یک میلیارد ریال رسیدگی کرد.

وی بیان کرد: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز اعلام و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متهم را به پرداخت دو میلیارد و ۷۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان در پایان خاطرنشان کرد: مأموران پلیس آگاهی محموله کالای قاچاق را در حال بارگیری یک کامیونت کشف و پرونده تخلف آن را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن