Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پرداخت ماهانه 110 میلیارد تومان از هزینه‌های درمان همدانی‌ها

پرداخت ماهانه 110 میلیارد تومان از هزینه‌های درمان همدانی‌ها

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: بیمه سلامت به طور میانگین ماهانه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از هزینه درمان مردم این استان را پرداخت می کند.

به گزارش "همدان نیوز"، فریبرز نیاستی افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از هزینه درمان افراد زیر پوشش بیمه سلامت در این استان سال گذشته پرداخت شد و امسال نیز تاکنون چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی بیان کرد: پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی، بیمارستان ها، داروخانه ها، پزشکان و آزمایشگاه ها با توجه به تاثیر مثبت و مطلوب آن در ارائه خدمات بهینه به مراجعان در دستور کار بیمه سلامت قرار دارد و در ۲ سال گذشته پرداخت مطالبات بی سابقه و کم نظیر بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار کرد: این اداره کل از سال گذشته تمام توان خود را به کار گرفت تا با پرداخت به روز مطالبات موسسات طرف قرارداد، پزشکان و داروخانه ها نسبت به تسویه مطالبات آنها مبادرت کند.

نیاستی گفت: در این راستا مطالبات بیمارستانها و مراکز دولتی دانشگاهی استان تا پایان اردیبهشت سالجاری، مطالبات بیمارستانهای خصوصی، مراکز خصوصی، غیردانشگاهی تا پایان تیر سالجاری، مطالبات درمانگاهها ، مراکز پاراکلینیک، آزمایشگاهها و مطب پزشکان بخش خصوصی تا پایان تیر ماه تسویه و پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین مطالبات پزشکان خانواده شهری، مطالبات سطح یک روستایی دانشگاه علوم پزشکی همدان و اسدآباد تا پایان مرداد ماه تسویه شده و مطالبات داروخانه های خصوصی تا پایان مرداد سال ۱۴۰۲ تسویه و پرداخت شده است.

به گفته وی تمامی مطالبات سال ۱۴۰۱ مراکز و موسسات درمانی استان به مبلغ بیش از۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه یک میلیون و ۳۸ هزار همدانی زیر پوشش بیمه سلامت هستند اضافه کرد: ۶۵۰ هزار و ۱۲۱ نفر از مردم این استان زیر پوشش بیمه روستائیان، ۱۹۹ هزار و ۷۴۲ نفر زیر پوشش صندوق سلامت همگانی و ایرانیان، ۱۱۹ هزار و ۵۸ نفر زیر پوشش صندوق کارکنان دولت و ۶۹ هزار و ۲۹۵ نفر زیر پوشش صندوق سایر اقشار قرار دارند.

نیاستی گفت: با مصوبه جدید دولت، ۲ دهک درآمدی چهارم و پنجم به تعداد ۴۷ هزار و ۸۲۵ نفر دیگر از مردم این استان به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که در این باره به استناد بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سنواتی طی ۲ سال گذشته سه دهک مشمول بیمه رایگان بودند.

وی افزود: سه دهک نخست شامل ۱۳۶ هزار و ۳۳۸ نفر از ابتدای سال ۱۴۰۱ توسط وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی و سازمان هدف مندی یارانه ها مشخص شده سپس به بیمه سلامت معرفی می شدند تا تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اضافه کرد: این سازمان در راستای تسهیل و تامین پوشش بیمه همگانی پیشنهاد داد که دهک‌های بیشتری مشمول بیمه رایگان شوند و بر این اساس هیات وزیران هفته گذشته مصوبه‌ای را به تصویب رساندند که ۲ دهک به مجموع دهک‌های قبلی اضافه شود.

نیاستی با بیان اینکه از این به بعد پنج دهک نخست درآمدی زیر پوشش بیمه رایگان قرار می گیرند ادامه داد: ۴۷ هزار و ۸۲۵ نفر از افراد دهک چهار و پنج به جمعیت بیمه رایگان همدان اضافه می شوند.

وی یادآوری کرد: پیش از این دهک درآمدی چهار باید ۱۰ درصد مبلغ حق بیمه سالانه و دهک درآمدی پنجم نیز ۲۰ درصد از حق بیمه یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومانی مصوب برای سال جاری را پرداخت می‌کرد.

وی افزود: همچنین از این پس میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش یافت.

مدیرکل بیمه سلامت همدان توضیح داد: میزان حق بیمه پرداختی دهک ششم از ۳۰ به ۲۰ درصد، دهک هفتم از ۴۰ به ۳۰ درصد، دهک هشتم از ۶۰ به ۴۰ درصد و دهک نهم از ۸۰ به ۵۰ درصد کاهش یافت و میزان پرداختی حق بیمه دهک دهم تغییری نکرد.

نیاستی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه ارزیابی وسع متقاضیان را به صورت برخط به سازمان بیمه سلامت اعلام می کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن