Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ۳۱ هزار تن بذر گندم و جو در همدان ضدعفونی شد

۳۱ هزار تن بذر گندم و جو در همدان ضدعفونی شد

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۳۱ هزار تن بذر گندم و جو در همدان برای سال زراعی جاری به منظور پیشگیری از آفات و حفظ امنیت غذایی جامعه ضدعفونی شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، شهرام پیشه‌ور روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: مراقبت از بذور در دست کشت از سوی کارشناسان حفظ نباتات همدان تا پایان زمان کشت تداوم دارد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه در حال حاضر پایش از گلخانه‌داران در دستور کار است به طوری که مستمر سرکشی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های لازم به بهره‌برداران در صورت مواجه با بیماری ها ئ آفات ابلاغ شده است.

این مسوول با بیان اینکه عملیات ردیابی عوامل خسارت‌زایی گیاهی قرنطینه‌ای تا امروز حدود ۱۲۹ هزار هکتار انجام شده است،افزود: با توجه به گزارش بیماری ویروس چروکیدگی قهوه‌ای میوه گوجه فرنگی در سطح کشور عملیات ردیابی این آفت در گلخانه‌های گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای همدان در حال انجام است.

پیشه‌ور اضافه کرد: سرعت انتقال و انتشار این ویروس سریع است همچنین علائم این بیماری در صورت شیوع در گلخانه روی تمام اندام‌های گیاه شامل ساقه، برگ و میوه دیده می‌شود که بازار پسندی محصول را کاهش می‌دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: گلخانه‌داران استان موظف هستند در سامانه سماک برای اخذ گواهی ارتقای سلامت و کد شناسه محصول (QR code) ثبت نام کنند چراکه این مهم ابزار لازم صادرات محسوب می‌شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان همدان در پایان تصریح کرد: سه هزار و ۵۰۳ تن انواع محصولات کشاورزی شامل کشمش و سیر و بستر قارچ خوراکی صادر و گواهی بهداشت دریافت شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن