Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی خط آبرسانی تالوار به همدان آماده افتتاح رسمی شد/ سلامت آب تایید است

خط آبرسانی تالوار به همدان آماده افتتاح رسمی شد/ سلامت آب تایید است

استاندار همدان گفت: خط آبرسانی از سد تالوار و تصفیه خانه شیخی‌جان ‌با صرف ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح رسمی با حضور رئیس جمهور شد.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا قاسمی فرزاد در جریان بازدید از تصفیه خانه شیخیجان  در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای صبح بازدیدی از سد تالوار و ایستگاه‌های شماره 1، 2 ،3 و نهایتا مجموعه تصفیه‌خانه داشتیم، اظهار داشت: خوشبختانه پمپ‌ها، خطوط انتقال برق، اتصالات، سوئیچ‌های انتقال برق و غیره نصب شده و از چند روز قبل در مرحله آزمایش قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این خط امروز توان قدرت انتقال 1800 لیتر بر ثانیه آب را پیدا کرد البته پیش از این 600 لیتر برثانیه آب از این خط انتقال داده می شد.

استاندار همدان مطرح کرد: مراحل فنی تست خط و دیگر مراحل باید انجام شود به همین دلیل انتقال آب از خط از 1200 لیتر شروع شده و به تدریج به 1800 لیتر خواهد رسید.

وی با این توضیح که سه زلال‌ساز در تصفیه خانه فعال شده است اضافه کرد: از سال گذشته تا کنون تلاش بسیاری شده تا امروز به چنین نقطه ای برسیم.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه برخی اقدامات مانند محوطه سازی، نمای ساختمان ها و برخی اقدامات فیزیکی مانده است مطرح کرد: در حال حاضر برای انتقال آب شرب مشکلی نداریم.

وی با اعلام اینکه پروژه بیش از 88 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 12 درصد از کار باقی مانده است که مربوط به زیر سازی راه دسترسی، نمای ساختمان و ... است عنوان کرد: هر زمان رئیس جمهور صلاح بدانند آمادگی داریم رسما این پروژه افتتاح شود البته بهره‌برداری از سال قبل شروع شده و امروز به مرحله انتقال آب از خط به 1800 لیتر رسید.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نظر رئیس جمهور این است که هیچ اقدام و ارائه خدمتی منوط به حضور ایشان نشود ادامه داد: بیش از 1700 میلیارد تومان تا کنون برای پروژه هزینه شده و برای محوطه‌سازی و جاده دسترسی نیز 300 میلیارد تومان اعتبار برآورد شده ‌که پس از تأمین اعتبار از سوی وزارت نیرو، این اقدامات انجام خواهد شد.

وی درباره سلامت آب تالوار نیز بیان کرد: از بدو امر دانشکاه علوم پزشکی سلامت آب را مورد آزمایش‌های پرتکرار قرار داده و می‌دهد و علاوه بر این از تمام مخازن آب شهر نمونه‌گیری انجام می‌شود؛ در کنار آن آزمایشگاه مستقر در آبفا نیز این آزمایشات را انجام می‌دهد.

قاسمی‌فرزاد عنوان کرد: تصفیه‌خانه این مجموعه توان تخصصی جداسازی فلزات از آب از جمله آرسنیک را دارد هرچند در تصفیه خانه شهرک بهشتی نیز این امکان وجود دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن