Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تجویز بیش از یک میلیون نسخه الکترونیک از سوی پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت در همدان

تجویز بیش از یک میلیون نسخه الکترونیک از سوی پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت در همدان

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه پزشکان طرف قرارداد با این بیمه در استان ماهانه به شکل میانگین بیش از ۲۴۰ هزار نسخه الکترونیک می نویسند،گفت: در نیمه نخست سال جاری یک میلیون و ۵۵۰ هزار نسخه الکترونیک توسط پزشکان استان تجویز شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، فریبرز نیاستی همزمان با دومین روز از هفته بیمه سلامت که به عنوان «بیمه سلامت، سازمان هوشمند و خدمات الکترونیک سلامت» نام گذاری شده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان با گرفتن حساب کاربری و دریافت آموزش‌های حضوری و غیر حضوری در طرح نسخه نویسی الکترونیکی مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: تعریف حساب کاربری برای پزشکان در سامانه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، آموزش نحوه انجام نسخه نویسی برای تمامی پزشکان و همکاران بیمارستانی و پاسخگویی آنلاین کارشناسان اداره کل بیمه سلامت به منظور رفع ابهامات و مشکلات و پرداخت های به هنگام حق الزحمه پزشکان در صورت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک از عوامل موفقیت اجرای این طرح در استان همدان است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت به صورت الکترونیک نسخه می نویسند،گفت: طرح نسخه الکترونیک در قالب زیر پروژه پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان تعریف می‌شود و در سال ۱۴۰۱ ، یک میلیون و ۹۷۰ هزار و ۶۵۹ نسخه الکترونیک توسط ۴۲۹ پزشک طرف قرارداد با بیمه سلامت استان همدان صادر شد.

نیاستی ادامه داد: از این تعداد یک میلیون و ۹۷۰ هزار و ۴۲۸ نسخه به صورت تمام الکترونیک و ۲۳۱ نسخه به صورت نیمه الکترونیک بوده است یعنی در سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ درصد نسخ در استان همدان به صورت تمام الکترونیک تجویز شده اند.

وی یادآوری کرد: سال ۱۴۰۰ یک میلیون و ۲۶۰ هزار نسخه الکترونیک توسط ۳۶۷ پزشک تجویز شد که تعداد ۹۵۱ هزار نسخه به صورت تمام الکترونیک بوده است یعنی در آن سال ۷۵ درصد نسخ به صورت الکترونیک صادر شده بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه بسیاری از پزشکان معتبر که نزد بیماران و جامعه پزشکی شناخته شده هستند هم اکنون نسخه الکترونیکی تجویز می کنند،گفت: سال گذشته داروخانه های استان بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نسخه الکترونیک پیچیده اند.

نیاستی از همه پزشکان غیرطرف قرارداد با بیمه سلامت هم خواست در طرح نسخه نویسی الکترونیکی مشارکت کنند و گفت: پزشکان شرط همراهی را فراهم شدن مقدمات حداکثری ایده‌آل ندانند و همچنین گیرندگان خدمت و مردم نیز برای دریافت خدمات بهتر و دقیق تر، زمان انتظار خدمت مورد نظر را مد نظر قرار دهند.

وی همچنین گفت: موفقیت کامل اجرای طرح نسخه الکترونیک بستگی به همکاری و همراهی سایر بخش‌های تاثیرگذار دارد که تامین به موقع اعتبارات برای پرداخت مطالبات، تعرفه گذاری مناسب برای رغبت مشارکت پزشکان، همراهی جامعه پزشکی، بر طرف شدن نواقص سامانه های الکترونیکی نسخه نویسی و نسخه پیچی، ارتقای فرهنگ عمومی، نظارت موثر صنفی و تولیت سلامت، از جمله این موارد است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن