Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مسکن موتور محرک اقتصاد

مسکن موتور محرک اقتصاد

مسکن یکی از مطمئن‌ترین سرمایه گذاری ها برای حفظ ارزش پول و از مهمترین عوامل برای به حرکت در آوردن موتور اقتصاد است.

به گزارش "همدان نیوز"، مصطفی محمدزاده کارشناس اقتصاد در یادداشتی نوشت: در شرایطی که چرخه اقتصادی کشور نیاز مبرم به  بازسازی و حرکت دارد تا بتواند هم یکی از مهترین نیاز مردم هر جامعه یعنی  اشتغال را فراهم کند و هم بتواند به قیمت مسکن که افزایش سرسام‌آوری داشته است را کاهش دهد، موضوع تولید مسکن اهمیت پیدا می‌کند.

طبق آمار کشور ما سالانه به حدود یک تایک و نیم میلیون مسکن احتیاج دارد تا بتواند نیاز دارد، اما آمار مسکن ساخته شده در سال‌های اخیر بسیار پایین تر از این رقم بوده که باعث گرانی مسکن شده است، تا جایی که برخی از شهروندان را مجبور به مهاجرت به حاشیه های شهرهای بزرگ کرده است.

ظرفیت بافت فرسوده و زمین‌های خالی در اطراف شهرهای بزرگ به همراه اعطای تسهیلات ارزان برای مسکن به مردم می‌تواند هم موتور خاموش شده‌ی اقتصاد را به حرکت در آورد و هم به زندگی مردم رونق بدهد.

در شرایطی که بانک‌ها چندین ماه است پرداخت تسهیلات به بافت فرسوده را متوقف کرده اند؛ چگونه قیمت مسکن کنترل و مردم اقدام به ساخت و ساز کنند؛ برخی از مردم به دلیل گرانی مسکن دیگر توان اجاره کردن مسکن را هم ندارند چه برسد به خرید آن.

مسکن با حدود ۸۰ بخش اقتصادی کشور ارتباط دارد و باتوجه به وجود واحدهای صنعتی راکد در کشور که در حال رکود و تعطیلی هستند، به این دلیل که  تقاضای لازم را ندارند و همچنین هزینه های تولید افزایش داشته است، اگر ساخت و ساز افزایش پیدا کند یک محرک برای صنایع راکد هم خواهد بود.

این نکته در پایان لازم به ذکر است که اگر در کشور شرایط برای تولید فراهم نشود؛ با شرایط تورمی و اجتماعی کشور منابع  در بازار ارز، طلا  و ارز دیجیتال سرمایه گذاری خواهد شد؛ البته این اقدام مردم به این دلیل است که مردم ،ثروتشان از بلای تورم دور بماند و هم بتوانند سودی از اندوخته خود داشته باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن