Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی دو برابر نیاز استان همدان گندم خریداری شده است

دو برابر نیاز استان همدان گندم خریداری شده است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان از خرید ۴۰۹ هزار تن گندم تضمینی در استان همدان طی امسال خبر داد و گفت:‌ خرید تضمینی گندم در همدان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته و توانسته‌ایم تاکنون دو برابر نیاز استان خرید داشته باشیم.

به گزارش "همدان نیوز"، حسین خوانساری به تشریح فرآیند خرید تضمینی گندم در سیلوی کوریجان پرداخت و اظهار کرد: این سیلو ظرفیت ذخیره‌سازی ۸۵ هزار تن گندم را برای پشتیبانی از گندم و آرد استان همدان و غرب کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ هزار تن گندم در این سیلو ذخیره شده است گفت: در این مرکز ۱۸ کندوی ذخیره‌سازی گندم وجود دارد که ذخیره‌سازی هر کندو به ۴ هزار تن می‌رسد.

خوانساری از خرید ۴۰۹ هزار و ۷۷۲ تن گندم تضمینی طی امسال در استان خبر داد و افزود: تقریبا ۲۰۵ هزار تن گندم برای تبدیل به آرد و نان در استان مورد نیاز است  که خوشبختانه امسال موجودی ما دو برابر شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در استان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است خاطرنشان کرد:‌ با مقایسه سال ۱۴۰۰ امسال تقریبا ۱۰۵ درصد رشد خرید گندم را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۱ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است گفت: در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان ، پیگیری‌هایی نسبت به پرداخت مطالبات گندمکاران داشتیم و طبق قول صورت گرفته درصددیم تا پایان این ماه با آنها تسویه کنیم.

خوانساری با اشاره به اینکه امسال قیمت هر کیلو گندم ۱۵ هزار تومان بود و سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰  تومان تاکید کرد: اغلب مطالبات گندمکاران با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ سیلوی ذخیره‌سازی گندم در استان فعال است و ظرفیت نگهداری یک میلیون تن گندم را نیز داریم گفت: در حال حاضر موجودی گندم استان بیش از ۴۰۰ هزارتن  و عدد قابل توجهی است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان تعداد مراکز خرید گندم را ۵۶ مرکز دانست و گفت:‌ در راستای کیفی‌سازی آرد از استان خوزستان و گلستان و نیز کشورهای خارجی مانند قزاقستان گندم وارد استان می‌کنیم که اخیرا ۳ هزار تن گندم خارجی وارد استان شد و قرار است ۲ هزار تن نیز وارد استان شود.

وی با بیان اینکه ۹ کارخانه آردسازی با تولید ۱۸۰ هزار تن آرد در استان فعال است گفت: کارخانه آرد ممتاز استان در ماه ۲۵۰۰ تن آرد تولید می‌کند که ظرفیت ذخیره‌سازی ۵۵ هزار تن را دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر۳۰۰ تن کلزا در استان خریداری شده است که پیش‌بینی خرید یک هزار و ۵۰۰ تن را داریم بیان کرد:‌ ۱۰۰ تن گلرنگ نیز در استان خریداری شده است.

بهرام خسروزاده یکی از مدیران شرکت آرد استان همدان نیز ا بیان اینکه گندم خارجی را اداره غله در اختیار کارخانه قرار می‌‌دهد که نیاز مبرم است عنوان کرد: امسال کمتر نیاز به گندم خارج از استان بوده چرا که کیفیت گندم استان بهتر شده است.

وی با اشاره به اینکه با مدیریت خوب شرکت غله امسال گندم از سایر مناطق استان به کارخانه ما وارد شده است گفت: قبلا از استان‌هایی مانند گلستان و خوزستان گندم وارد استان می‌شود تا آرد  با کیفیت داشته باشیم اما امسال گندم استان نیز کیفیت شده است.

خسروزاده اظهار کرد: امسال از شهرستان نهاوند آرد با کیفیت وارد این کارخانه شده و کمتر به گندم سایر استانها نیاز داشته‌ایم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن