Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش رغبت همدانی‌ها به مصرف حبوبات

افزایش رغبت همدانی‌ها به مصرف حبوبات

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به افزایش قیمت حبوبات در ماه شهریور به علت گپ بین برداشت و میزان ذخیره سال گذشته که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: هم چنین تغییرات قیمت مواد پروتئینی باعث شده مردم به مصرف حبوبات رغبت بیشتری داشته باشند.

به گزارش "همدان نیوز"، احمد شانیان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان همدان، پیرو دستور جلسه مبنی بر بررسی قیمت کالاهای اساسی طی ماه‌جاری، با اعلام اینکه قیمت انواع برنج و نخود طی ماه جاری تغییر چندانی نداشته‌ است، افزود: قیمت موز از ۵۵ هزار تومان در اول شهریور به ۷۵ هزار تومان در ۲۷ شهریور رسیده همچنین خرما از ۹۰ هزار تومان به ۹۵ هزار تومان افزایش یافته است.

شانیان با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی مخلوط ۴۵۰ هزار تومان است، افزود: طی مدت فوق، قیمت گوشت گوساله از ۴۴۰ هزار تومان به ۵۴۰ هزار تومان افزایش یافته است در ضمن در حال حاضر مرغ به قیمت ۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ از اول شهریور که ۵۵ هزار تومان بود، تا روز گذشته به ۵۷ هزار تومان رسید، افزود: قیمت جوجه یکروزه از ۸۰۰۰ تومان به ۱۳ هزار تومان رسیده و خوشبختانه افزایش قیمتی در محصولات لبنی نداشتیم و قیمت روغن نیز کاهشی است.

شانیان ادامه داد: در قیمت شوینده‌ها افزایش قیمت خاصی نداشتیم، در کاغذ A۴ با توجه به واردات انجام شده کاهش قیمت را شاهد هستیم و در بازار آهن‌آلات و صنایع ساختمانی با توجه به کاهش ساخت‌وسازها، قیمت‎‌ها رو به کاهش است.

وی با اشاره به روند کاهشی قیمت سیمان تصریح کرد: تولیدکنندگان لاستیک درخواست افزایش ۵۰ درصدی قیمت را داشته‌اند و همین باعث اختلاف قیمت در بازار این محصول شده اما استان همدان به نسبت سایر استان‌ها با کمترین تنش در بحث توزیع لاستیک روبروست در ضمن در عرضه روغن موتور نیز مشکلی وجود ندارد و حتی پایین‌تر از قیمت به فروش می‌رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اعلام اینکه در مجموع اقلام مورد نیاز استان در سطح بازار موجود و فضا آرام است، مطرح کرد: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه گرانفروشی و تخلف، آن را با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند.

وی درباره بازار البسه مدارس گفت: تیرماه نرخ‌نامه لباس فرم مدارس مصوب و به اصناف ابلاغ شد و از ابتدای شهریورماه بازرسی از بازار به عمل آمد به طوریکه بیش از ۳۹۰ بازرسی منجر به تشکیل ۳۵ پرونده تخلف شده است و پس از شکایت، هزینه‌های اضافی دریافت‌شده به شاکیان عودت و با متخلفان برخورد خواهد شد.

شانیان درباره بازار لوازم‌التحریر هم مطرح کرد: بازرسی‌ها در دو نوبت صبح و بعدازظهر انجام می‌شود به طوریکه تاکنون ۵۰۰ بازرسی منجر به تشکیل ۱۰۶ پرونده تخلف به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق توافق انجام شده ساعت فعالیت دستفروشان بین ۱۳ تا ۱۵ است، ادامه داد: دستفروشان خارج از این ساعت نیز اقدام به فعالیت می‌کنند که موجب نارضایتی اصناف شده بنابراین درخواست داریم شهرداری با آنها برخورد لازم را داشته باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن