Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی آب شرب شهر همدان آلودگی ندارد

آب شرب شهر همدان آلودگی ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تأکید بر اینکه آب شرب شهر همدان کاملاً استاندارد است و هیچ‌گونه آلودگی ندارد، اعلام کرد: در حال حاضر مشکلی در بحث آب ارسالی از تالوار هم وجود ندارد و طبق روال قبلی کار انتقال انجام می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: مطمئناً آب شرب شهر همدان مشکلی از نظر فیزیکی و شیمیایی نداشته و آلودگی ندارد و کاملاً با استانداردهای آب شرب منطبق است که تحویل مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: ممکن است به صورت موردی در اثر عوامل داخلی شبکه یا فشارهای بیرونی به لوله، حادثه‌ای در شبکه آبرسانی رخ دهد که طبیعی است و حوادث عادی شبکه محسوب می‌شود بنابراین برای ترمیم، آب قطع شده و بعد از رفع مشکل، فشار معکوس یا منفی آب، ممکن است گل و لای داخل لوله را همراه خود ببرد و مشکل کدورت آب پیش بیاید که این اتفاق تنها برای خانه‌های اطراف شکستگی لوله خواهد بود.

بختیاری‌فر با بیان اینکه به خاطر شکستگی‌ها و حوادث ثانویه کلر به آب می‌زنند، خاطرنشان کرد: ممکن است بعد از ترمیم لوله، آب کدورت داشته باشد اما به هیچ عنوان مشکل آلودگی میکروبی ندارد و تنها بحث فیزیکی است که اگر چند ثانیه آب باز بماند، رفع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه آب نه از نظر فیزیکی، نه شیمیایی و نه میکروبی، آلودگی ندارد و با بالاترین کیفیت تحویل مردم می‌شود، اعلام کرد: خوشبختانه از نظر کمی هم مشکلی نداریم؛ تنها دو روزی طی هفته گذشته همکاران شرکت آب منطقه‌ای استان عملیات اصلاحی در خط تالوار به منظور افزایش ظرفیت آبرسانی به همدان انجام می‌دادند که دبی آب از سد تالوار کاهش یافت اما پس از آن، بحث انتقال به وضعیت سابق بازگشت و مطابق روال قبل با دبی مناسب ارسال آب صورت می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، یک سوم منبع تولید ۲۰۰۰ لیتر آب شهر همدان از سد اکباتان، یک سوم از چاه‌ها و یک سوم از سد تالوار تأمین می‌شود و به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی با بیان این‌که بحث افزایش ظرفیت از سد تالوار هم به‌زودی توسط شرکت آب منطقه‌ای استان انجام می‌گیرد، یادآور شد: در حال حاضر مشکلی در بحث آب ارسالی از تالوار وجود ندارد و طبق روال قبلی کار انتقال انجام می‌شود./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن