Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی همه مشترکان برق در همدان پاداش صرفه جویی می‌گیرند

همه مشترکان برق در همدان پاداش صرفه جویی می‌گیرند

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: همه مشترکان برق امسال می‌توانند مشمول پاداش شوند و نسبت به میزانی که مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته کاهش دادند، پاداش دریافت کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، غلامرضا یداللهی با ارائه گزارشی از مصرف برق مشترکان شرکت توزیع برق استان اظهار داشت: اساس کار بر این منوال است که در سطح الگوی مصرف تعریف شده، مبنای الگوی مصرف در ماه ۳۰۰ کیلووات ساعت برای مناطق عادی مانند همدان است که اگر به میزان ۱۰۰ کیلووات ساعت کاهش مصرف برق باشد مشترکان تا ۱۵۰ هزار تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

وی افزود: اگر مصرف ماهانه ۱.۵ برابر الگوی مصرف یعنی ۴۵۰ کیلووات ساعت باشد، در صورت کاهش به ازای هر کیلووات ساعت یک هزار تومان پاداش دریافت می‌شود.

یداللهی ادامه داد: اگر مصرف مشترکی ۲.۵ برابر الگوی مصرف یعنی ۷۵۰ کیلووات ساعت باشد با کاهش آن به ازای هر کیلووات ساعت معادل ۵۰۰ تومان پاداش پرداخت خواهد شد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: طرح قبلی تا الگوی مصرف ۳۰۰ کیلووات بود اما طرح جدید تمام مشترکان برق را دربرمی‌گیرد.

یداللهی گفت: اگر کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته در محدوده صفر تا ۱۵۰ کیلووات قرار گیرد به ازای هر کیلووات ۲ هزار تومان و اگر کاهش مصرف نسبت به سال گذشته در محدوده ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات قرار گیرد به ازای هر کیلووات ۱۵۰۰ تومان پاداش تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد:‌ اگر کاهش مصرف نسبت به سال گذشته در محدوده ۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلووات قرار گیرد به ازای هر کیلووات یک هزار تومان و اگر کاهش مصرف نسبت به سال گذشته در محدوده ۴۵۰ تا ۷۵۰ کیلووات ساعت قرار گیرد، به ازای هر کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان به مشترکان پاداش تعلق می‌گیرد.

وی از پرداخت ۱۲۸ میلیارد ریال پاداش صرفه جویی به مشترکان برق استان در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در راستای پایداری حفظ شبکه برق و مدیریت مصرف و کمک به عبور از پیک تابستان نسبت به سال گذشته گسترده‌تر شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: شرکت توزیع برق استان همدان هم اکنون بیش از ۸۱۰ هزار مشترک دارد که از این تعداد بیش از ۶۴۸ هزار و ۵۰۰ مشترک خانگی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۵ هزار مشترک تجاری و آزاد با عنوان سایر مشترکان محسوب می‌شوند، ادامه داد: ۳۲ هزار و ۶۶۲ مشترک عمومی، ۱۳ هزار و ۶۳۵ مشترک کشاورزی و ۶ هزار و ۷۲۱ مشترک صنعتی شرکت توزیع برق استان را تشکیل می‌دهند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان به میزان مصرف انرژی در هر تعرفه اشاره کرد و افزود: بخش کشاورزی بالغ بر ۳۹ درصد، بخش خانگی بالغ بر ۳۲ درصد، بخش صنعت ۱۲ درصد، بخش عمومی ۹.۳ درصد و بخش سایر مصارف ۷.۳ درصد انرژی برق را در استان مصرف می‌کنند.

یداللهی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد انرژی برق استان در حوزه کشاورزی و خانگی مصرف می‌شود افزود:‌ مشترکان کشاورزی کمتر از ۱.۷ درصد از تمام مشترکان برق استان را تشکیل می‌دهند در حالی که حدود ۴۰ درصد انرژی برق مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: در پیک مصرف انرژی که چهار ماهه است و از ابتدای خرداد ماه را شامل می‌شود، این مقدار مصرف مشترکان کشاورزی به بیش از ۵۰ درصد مصرف انرژی استان می‌رسد که حاکی از اهمیت بخش کشاورزی در مصرف انرژی دارد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان پیش‌بینی کرد که تا پایان سال جاری تعداد مشترکان برق استان بیش از ۸۳۳ هزار مشترک شود و نیاز به صرفه‌جویی است.

یداللهی افزود: نرخ فروش انرژی برق به طور متوسط در سال گذشته معادل ۱۳۷ تومان بوده است که در بخش خانگی مشترکان ما برای هر کیلووات ساعت مصرف برق به طور متوسط ۱۰۰ تومان پرداخت کردند.

وی به طرح‌های تشویقی در مدیریت مصرف برق اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با پیک بار تابستان ۱۴۰۲ مواجه هستیم و با توجه به اهمیت برنامه‌های مدیریت مصرف در بخش خانگی ۲ برنامه‌ طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی و قانون افزایش پلکانی تعرفه مشترکان پرمصرف اجرایی می‌شود.

یداللهی افزود: امسال مشترکان بیشتری می‌توانند پاداش دریافت کنند که حدود ۳۱ میلیون مشترک در سطح کشور را شامل می‌شود و حتی مشترکان پرمصرف نیز می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند و از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شوند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن