Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بارگذاری 60 لایه اطلاعاتی در اطلس سرمایه‌گذاری همدان/پایان شهریور آخرین مهلت تکمیل لایه‌ها

بارگذاری 60 لایه اطلاعاتی در اطلس سرمایه‌گذاری همدان/پایان شهریور آخرین مهلت تکمیل لایه‌ها

در اطلس سرمایه گذاری استان همدان ۲۴ دستگاه اجرایی حضور دارند که تاکنون از ۷۹لایه مورد نیاز ۶۰ لایه اطلاعات سرمایه‌گذاری را در این اطلس ثبت کرده‌اند.

به گزارش "همدان نیوز"، اطلس سرمایه‌گذاری در استان‌ها با هدف جلب سرمایه‌گذار طراحی شده است که در حال حاضر 22 استان در این سامانه حضور دارند و همدان نیز در این اطلس توانسته 60 لایه را بارگذاری کند.

آن طور که آمارها می‌گویند استان‌های اصفهان، تهران، یزد، کردستان، خراسان شمالی، مازندران و همدان از استان‌های فعال در احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بارگذاری لایه در این اطلس هستند.

از آنجا که سرمایه‌گذار باید فرصت‌ها، جذابیت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان را بشناسد و متناسب با مزیت‌های استان همدان دست به سرمایه‌گذاری بزند بنا بر این اطلس سرمایه‌گذاری می‌تواند این قابلیت را ایجاد کند اما به نظر می‌رسد با اینکه همدان جزو استان‌های فعال در این اطلس است اما بارگذاری و تعریف لایه‌ها در این سامانه با کمی کندی از جانب دستگاه‌های اجرایی همراه است.

تکمیل لایه‌های بارگذاری نیازمند شتابگیری بیشتر است

در همین راستا سیدمجتبی حسینی معاون اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه تاکنون 79 لایه در اطلس سرمایه‌گذاری استان همدان نیازسنجی شده است که بارگذاری شود، گفت: از این تعداد 60 لایه بارگذاری شده و 19 لایه باقی مانده که باید به زودی تکمیل شود تا بتوانیم در تمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان از آن بهره‌مند شویم.

حسینی اظهار داشت: برای آنکه بتوانیم لایه‌ها را دقیق بارگذاری کنیم نیازمند احصاء درست تمام فرصت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان همدان هستیم.

وی با بیان اینکه در این اطلس 24 دستگاه اجرایی استان حضور دارند، گفت: برای بارگذاری داده‌های سرمایه‌گذاری در این اطلس مجوزهای امنیتی و گواهینامه افتا لازم است که یک مشکل کشوری است. با این حال این ظرفیت وجود دارد که همدان به عنوان پایلوت این مسئله را حل کند که در این خصوص استان اعلام آمادگی کرده است.

پایان شهریور آخرین مهلت دستگاه‌های اجرایی همدان برای تکمیل لایه‌های اطلس سرمایه‌گذاری

این مقام مسئول افزود: از آنجا که شتابدهی تکمیل لایه‌های بارگذاری‌شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین دستگاه‌های اجرایی را موظف کرده‌ایم تا پایان شهریور ماه لایه‌های خود را تکمیل و ارائه کنند.

وی افزود: یکی از کارکردهای سامانه جی.آی.اِس این است که استعلام دستی و سنتی از 17 دستگاه تأییدکننده برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری که از جمله آن منابع طبیعی، محیط زیست و... است حذف و به راحتی در سامانه می‌توان استعلام گرفت و تمام شرایط را مشخص کرد.

حسینی گفت: با این روش استعلام‌هایی که بعضاً سال‌ها زمان صرف آن می‌شد در کمتر از 20 روز به نتیجه می‌رسد و به راحتی می‌توان از آن بهره برد.

بارگذاری لایه‌ها در اطلس سرمایه‌گذاری استان از آنجایی اهمیت ویژه دارد که دولت سیزدهم بر این اعتقاد است که مشکلات اقتصادی استان‌ها به صورت کارشناسی و دقیق احصاء و با اقدامات جهادی حل و فصل شود؛ بر همین اساس انتظار می‌رود تقویت زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها با محوریت اشتغال‌آفرینی همراه باشد.

از طرفی باتوجه به اینکه در استان همدان ظرفیت‌های بزرگی در حوزه کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری وجود دارد این توقع وجود دارد که با فعال سازی همه ظرفیت‌ها، طرح‌های مصوب اقتصادی در استان به منصه عملیاتی برای تقویت حوزه اشتغال و توسعه اقتصادی استان برسد.

اطلس سرمایه گذاری استان همدان چیست؟

اطلس سرمایه گذاری استان همدان بانک جامعی از اطلاعات تحلیل شده و قابل به‌روزرسانی درباره ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها، اولویت‌ها، فرصت‌ها، قوانین ‌سایر اطلاعات اثرگذار بر جذب سرمایه‌گذاری است.

این اطلس کمک می‌کند علاوه بر اینکه فرآیند سرمایه‌گذاری با تحلیل اطلاعات موجود و اهداف تعیین شده تسهیل شود، سرمایه‌گذار را به انتخاب بهترین موقعیت و شرایط سرمایه‌گذاری در استان همدان و در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری، مسکن و… هدایت کند که باعث می‌شود بازدهی برای اهداف کلان اقتصادی استان بالا رود.

کدام دستگاه‌ها عضو اطلس سرمایه‌گذاری استان هستند؟

در همدان 79 لایه اطلاعاتی مورد نیاز در سامانه اطلس سرمایه‌گذاری شناسایی شده که مربوط به 24 دستگاه اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، شهرداری، منابع طبیعی و آبخیزداری، شرکت شهرک‌های صنعتی، راه آهن، فرودگاه، دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و… است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن