Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ‌آمادگی ‌همدان برای توسعه روابط تجاری با آفریقا

‌آمادگی ‌همدان برای توسعه روابط تجاری با آفریقا

معاون امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استاندار همدان گفت: از آنجا که توسعه روابط تجاری با آفریقا از اهداف مهم تجارت خارجی دولت به شمار می‌رود در همین راستا همدان اعلام آمادگی کرده و در این زمینه پیشنهاداتی نیز مطرح شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، سید مجتبی حسینی اظهار داشت: در  سفر معاون اقتصادی وزارتخارجه به استان همدان یکی از موارد مورد تاکید که به آن اشاره شد ظرفیت‌ها برقراری روابط اقتصادی و تجاری با کشور آفریقا بود که در این راستا با مکاتباتی که از طریق استانداری همدان و اتاق بازرگانی استان انجام گرفت و  ظرفیت‌های استان در حوزه‌های‌ پزشکی، داروسازی، صنایع هایتک، کشاورزی و ... برای مرادوات دوگانه تجاری با آفریقا پیشنهاد  و استان علام آمادگی کرده است.

وی افزود: آفریقا از 54 کشور تشکیل شده که به زودی  آن را به بزرگترین بازار کالا و خدمات مصرفی دنیا تبدیل خواهد کرد از طرفی باوجودظرفیت های اقتصادی که در استان همدان وجود دارد و آفریقا نیازمند به آن است با همکاری بین همدان و آفریقا می توان روابط تجاری گسترده‌ای پیش‌بینی و هدفگذاری کرد.

توسعه روابط همدان و آفریقا

وی با اشاره به لزوم تقویت روابط ایران و آفریقا، اعلام کرد: برای توسعه روابط همدان و آفریقا استان آماده همکاری در بخش های مختلف به ویژه صنایع دارویی و پزشکی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه توسعه تجارت خارجی استان ها از عوامل مهم پیوند دهنده جذب سرمایه گذار خارجی است، بیان کرد: ظرفیت جغرافیایی همدان و همسایگی با کشورهای غربی از جمله عراق نیز یکی از پتانسیل‌های دارای ارزش این استان در توسعه تجارت خارجی است که می تواند با توسعه اقتصادی همدان را از مسیر ارزآوری صادراتی تقویت کند.

تقویت روابط تجاری همدان با عراق

حسینی افزود: برای تقویت روابط تجاری با عراق که از کشورهای هدف اقتصادی در همدان است لازم است این استان معین اقتصادی عراق باشد.

وی از جمله مزایای معین اقتصادی شدن همدان در عراق را سفر هیئت های تجاری مختلف، تبادلات اقتصادی و تجاری، تقویت مراودات سیاسی و... دانست و گفت: در حال حاضر بیشترین آمار صادراتی همدان مربوط به عراق است بر همین اساس انعقاد قراردادهای تجاری بیشتر با این کشور منجر خواهد شد فعالیت های اقتصادی استان همدان بیش از پیش تقویت شود.

چرا آمار مشخصی از اشتغال ‌وجود ندارد؟

معاون اقتصادی استاندار همدان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمار مشخصی از اشتغال استان وجود ندارد نیز بیان کرد: تعهد استان در ایجاد اشتغال امسال 20 هزار و 706 نفر است که تاکنون 47 درصد آن یعنی 19 هزار و 800 نفر ثبت شده است و خوشبختانه متناسب با زمان این تعهد در حال پیشروی است و آمار ثبت شده مستند بوده چرا که توسط ارگان ها و دستگاه های مختلف از جمله هئیت نظارت کشوری، استانی و... رصد و نظارت می شود.

حسینی در پایان تاکید کرد: اصلاح و ایجاد روابط تجاری خارجی در استان همدان توامان با ایجاد اشتغال از سرخوردگی و مهاجرت نیروهای متخصص اقتصادی جلوگیری خواهد کرد به همین منظور این استان آماده هرگونه همکاری برای توسعه اقتصادی و تجارت خارجی با کشورهای همسایه و کشورهای هدف گذاری از جمله آفریقا است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن