Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ۲۳ هزار خانوار در همدان مشمول افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک شدند

۲۳ هزار خانوار در همدان مشمول افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: افزایش اعتبار ۲۰ درصدی یارانه در طرح کالابرگ الکترونیک برای ۲۳ هزار و ۴۸۰ خانوار شامل ۶۳۹ هزار و ۱۴۲ نفر دهک های اول تا سوم در استان همدان فعال است.

به گزارش "همدان نیوز"، یوسف شعبانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت مردمی سیزدهم با اجرای طرح ملی کالا برگ الکترونیکی، یارانه دهک‌های اول تا سوم را از چهار میلیون ریال به ۵۲ میلیون ریال افزایش داد به شرط اینکه ۲ میلیون ریال از آن مبلغ برای خرید غیرنقدی مصرف شود.

وی، هدف از اجرای طرح افزایش اعتبار یارانه‌ای را حمایت دولت از خانوارهای کم‌درآمد و کمک به تغذیه سالم و معیشت مردم برشمرد و گفت: با این طرح، دولت افزایش قیمت‌ها را پوشش می‌دهد و در صورتی که آن ١١ قلم کالاها افزایش قیمت داشته باشد، دولت آن را جبران و از محل طرح یارانه کالابرگ پرداخت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: ۲ هزار و ۸۲۸ واحد صنفی در استان در طرح حمایتی - معیشتی کالابرگ الکترونیکی مشارکت دارند.

شعبانی افزود: از خرداد ماه (ابتدای اجرای طرح) تاکنون استقبال از این طرح مطلوب نبوده و ۴۳ هزار و ۵۷۱ تراکنش موفق انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته تعاون امسال "حکمرانی تعاون، حکمرانی مردم" ابلاغ شده است افزود: هم اکنون هزار و ۲۹۳ تعاونی با اشتغال ۱۵ هزار و ۶۴۹ نفر در استان فعال است که ۷۲۸ تعاونی تولیدی، ۱۸۵ تعاونی توزیعی و ۳۸۰ تعاونی در حوزه خدمات فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، از صادرات حدود ۴۸ میلیون دلاری بخش تعاون در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: صادرات محصولات استان برای سال جاری ۵۰ میلیون دلار هدفگذاری شده که تاکنون ۱۰ میلیون دلار از آن محقق شده است.

شعبانی افزود: ۲۲ تعاونی از ابتدای سال جاری تاکنون در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف حمایت از تولیدی ها احیا شده است.

وی ادامه داد: در حوزه تعاونی مسکن، استان همدان جزو استان‌هایی هست که ۹۸ درصد از تعهدات خود را در حوزه تعاونی مسکن معادل هشت هزار و ۶۴۷ واحد محقق کرد و جزو استان‌های موفق و برتر در سطح کشور با کمترین میزان چالش‌ حقوقی هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، توسعه کمی و کیفی تشکل‌ها را از اهداف این اداره کل برشمرد و افزود: ۲۲۰ تشکل کارگری و کارفرمایی، ۲۴ هزار و ۲۱۲ واحد مشمول قانون کار در استان وجود دارد و ۱۸ نفر بازرس با هدف کمک به اجرای قانون سالیانه ۱۰ هزار نوبت بازرسی انجام می‌ دهند.

شعبانی اظهار داشت: تعهد اشتغال استان برای سال جاری ایجاد ۲۰ هزار و ۷۰۶ فرصت شغلی برای ۲۲ دستگاه اجرایی است که تاکنون هشت هزار و ۹۲۲ فرصت شغلی معادل حدود ۴۵ درصد محقق شده است و این فرصت‌های شغلی از طریق مرکز تهران از سه طریق پیامکی، تلفنی و میدانی راستی آزمایی می‌شود.

وی ادامه داد: سهم استان همدان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ چهار درصد برای سال جاری ۱۶ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال بوده که از مبلغ ابلاغی ۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تاکید بر اینکه اشتغال باید کیفی و پایدار باشد گفت: ۲۶۲ هزار و ۶۳۵ بیمه شده اجباری و ۸۱۰ هزار نفر خانواده تبعی بیمه شده در استان وجود دارد و در سال گذشته برای اولین بار هشت هزار بیمه شده اولی به فضای کسب و کار استان اضافه شد که نیازی به راستی آزمایی نیز ندارد.

شعبانی افزود: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج فرزند آوری امسال پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته ۶۰۰ درصد رشد داشته است و نیز در طرح فرزند آوری ۱۳۴ میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده که شاهد رشد ۱۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

وی، اشتغال اتباع خارجی را در استان ممنوع اعلام کرد و افزود: طرح سراسری گشت مشترک شناسایی اشتغال اتباع بیگانه در کارگاه های استان در راستای سیاست های وزارتخانه و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی اتباع بیگانه اجرا شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن