Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی گازرسانی به 587 واحد تولیدی در همدان

گازرسانی به 587 واحد تولیدی در همدان

 

 

 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: شرکت گاز برای ۵۸۷ واحد فاقد گاز از طریق شورای اقتصاد مصوبه دریافت کرده که جز تسهیل اراضی و مجوزهای مربوطه هزینه ای برای گازرسانی دریافت نکند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، منصور رضوانی جلال رئیس جهاد کشاورزی استان همدان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان در راستای بررسی مشکلات چند واحد تولیدی کشاورزی با بیان اینکه طرح چشمه ساران از واحدهای فعال مرغ مادر گوشتی استان است، اظهار داشت: این واحد از سال ۸۲ اقدام به گاز کشی کرده اما مسیر گازرسانی به دلیل داشتن معارض باعث شده تا این اقدام تاکنون به نتیجه نرسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در خصوص این موضوع با اشاره به اینکه قرارداد گازرسانی طرح از سال ۸۲ منعقد شده است، خاطرنشان کرد: وظیفه متقاضی این است که مجوزها را دریافت کند اما دوبار پیمانکار شرکت گاز جذب شد و به دلیل مشکلات معارض، خاتمه کار داده شد.

وی افزود:در سالهای قبل ۱۴ میلیون تومان از اقساط از سوی سرمایه گذار به شرکت گاز پرداخت شده است.

مهدوی تأکید کرد: اگر نهادهای مربوط اجازه بدهند که در حریم ایمنی راه لوله گذاری با فشار پایین اجرایی شود، نیازی به تسهیل اراضی نیست و گازرسانی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تأکید کرد: شرکت گاز برای ۵۸۷ واحد فاقد گاز از طریق شورای اقتصاد مصوبه دریافت کرده که جز تسهیل اراضی و مجوزهای مربوطه هزینه ای برای گازرسانی دریافت نکند.

وی ادامه داد: پس از انجام اقدامات لازم، گازرسانی به ۷۰ تا ۸۰ واحد در سال جاری انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه این جلسه با بیان اینکه واحد قارچ نگین دو میلیارد تومان بدهی به بانک دارد، خاطرنشان کرد: در مجموع تسهیلات دریافت شده توسط این واحد 70میلیارد ریال است که 20 میلیارد ریال بدهی دارد.

وی افزود: بازار قارچ در حال حاضر مطلوب است و اگر به واحد قارچ نگین فرصت داده شود که شوک های وارد شده را جبران کند می تواند اقساط تسهیلات را پرداخت و تولید را ادامه دهد.

طراوتی سرمایه گذار شرکت قارچ نگین همدان در ادامه گفت: این واحد در سال ۸۵ در بخش تولید قارچ خوراکی احداث و در سال ۸۷ به بهره برداری رسید اما به دلیل آتش سوزی در سال ۸۹ مشکلاتی برای مجموعه ایجاد شد.

وی افزود: در سال ۹۱ برای راه اندازی واحد تولید ورمی کمپوست، طرح به بانک صادرات معرفی اما پس از آن  به بانک کشاورزی عودت داده شد و اقدامات اداری دو سال به طول انجامید که در این دو سال طرح اجرا و تولید صورت گرفت و پس از این ایام رقم درخواستی تسهیلات به مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کاهش یافت که برای ما مشکل ساز بود.

وی ادامه داد: آلوده شدن مواد اولیه تولید باعث تعطیلی موقت این واحد شد و در سال قبل پس از هشت ماه رفت و آمد سرمایه در گردش اختصاص پیدا کرد و بخشی از این برای اقساط تسهیلات برداشت شد و تولید به مشکل برخورد.

طراوتی با اشاره به فعالیت۷۰ نفر در ابتدای امر و کاهش آن به ۲۰ نفر در شرایط فعلی،  افزود: زمان بر بودن دریافت تسهیلات تولید کننده را دلسرد می کند به طوریکه پرداخت سرمایه در گردش یک سال به طول می انجامد و این موضوع مشکل زاست.

وی تصریح کرد: در صورت فعال شدن واحد، پرداخت اقساط تسهیلات امکان پذیر است اما با شرایط فعلی خیر.

وی با بیان اینکه رقم سود پرداختی بدهی از مبلغ وام دریافتی بیشتر است، خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که میزان بدهی را مشخص و بانک از پایان سال آینده فرصتی را در نظر بگیرد تا  سالانه بدهی را پرداخت کنیم.

طراوتی با اشاره به بدهی به تأمین اجتماعی، یادآور شد: تقاضا می شود سازمان تأمین اجتماعی لیست بیمه کارگران را دریافت کند و فرصتی به ما برای پرداخت بدهی بدهد.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن