Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مطالعه طرح تولید برق از پسماند در همدان

مطالعه طرح تولید برق از پسماند در همدان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: دو منطقه برای مدیریت پسماند و تولید برق از آن شناسایی شده که مشاوران طرح در حال مطالعه آن هستند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمودرضا عراقی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان در ابتدای سخنان خود با تأکید بر اینکه در برنامه ریزی‌ها باید بیشتر به دراز مدت فکر شود تا منافع کوتاه مدت دولتمردان، اظهار داشت: دولت یازدهم وقتی روی کار آمد باید تکیه به نفت در کشور را کاهش می داد و طرح های نیمه تمام را به بهره برداری می رساند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به تعداد پروژه نیست، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی یک رویکرد است که بتوان به واسطه آن بهره‌وری را افزایش داد.

وی با تأکید بر گردشگری به عنوان محور توسعه استان، خاطرنشان کرد: تمام طرح های عمرانی موظف شدند پیوست گردشگری را مشخص کنند.

عراقی با بیان اینکه طرح های استان با بیش از ۱۱۰ درصد پیشرفت در سال قبل اجرایی شد، گفت: یکی از مزیت های نسبی استان ایجاد پنل های خورشیدی برای توسعه انرژی های پاک است.

وی با اشاره به توسعه ریلی استان، تصریح کرد: با سفر ریاست جمهوری طرح راه آهن که با رکود مواجه شده بود، با اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با اشاره به اینکه رشد بسیار خوبی در کشت های گلخانه ای استان ایجاد شد، اظهار داشت: سالیانه ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان تحت آبیاری نوین قرار می گیرد که تقاضا می شود تسهیلاتی برای اجرای طرح های جدید در این زمینه اختصاص یابد تا بهره وری افزایش و مصرف آب کاهش یابد.

وی با بیان اینکه دو هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شد، گفت: در راستای بازچرخانی آب، انتقال پساب فاضلاب به نیروگاه شهید مفتح انجام شد.

عراقی با بیان اینکه پنج اقامتگاه بومگردی در سال قبل به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: در سال جاری نیز هفت اقامتگاه ساخته شده و یا در حال ساخت است.

وی در پایان یادآور شد: دو منطقه برای مدیریت پسماند و استفاده از آن برای تولید برق در نظر گرفته شده که مشاور در حال مطالعه آن است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن