Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ثمرات طرح‌های آبرسانی تا سال 98 به مردم همدان می‌رسد

ثمرات طرح‌های آبرسانی تا سال 98 به مردم همدان می‌رسد

معاون مهندسي و توسعه شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور با حضور در شهر همدان از تصفيه خانه فاضلاب اين شهر و مراحل ساخت و تکميل بخش لجن اين تصفيه خانه بازديد و در جلسه اي با حضور مديران عامل شرکتهاي آبفاي شهري و روستايي و آب منطقه اي، به بررسي مسائل و مشکلات آب شهر همدان و ساير شهرهاي استان و آخرين وضعيت طرحهاي آب و فاضلاب پرداخت.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، معاون مهندسي شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور در اين جلسه گفت: در حوزه آب استان اقدامات بسيار خوبي انجام شد که يکي از آنها بحث بازچرخاني آب و انتقال پساب تصفيه خانه فاضلاب به نيروگاه شهيد مفتح با کيفيت بسيار بالابود که براي اولين بار در کشور صورت گرفت و موجب شد تا استان هاي ديگر به تبعيت از استان همدان اين کار را آغاز کنند.

علی اصغر قانع اظهار داشت: نکته قابل توجه هماهنگي و انسجام بين مديران وزارت نيرو در استان است که اين هم افزايي بازتاب بسيار خوبي در استان و کشور دارد که اثرات آن شامل حال مردم خوب اين استان شده است.

وي ادامه داد: با اتمام و بهره برداري از طرح هاي پيش بيني شده جهت تامين و توزيع آب شرب در سطح شهرها و روستاهاي استان در سال هاي 97 و 98 ثمرات خوب آن به مردم و ذينفعان در شهرها و روستا خواهد رسيد.

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز در اين جلسه در خصوص وضعيت فعلي منابع آب شهر همدان گفت : بخشي از منابع تامين آب شرب همدان از طريق چاهها است که آبدهي چاه ها در سال 1388 معادل 1350 ليتر بر ثانيه بوده که اين رقم در سال 1396 به 391 ليتر برثانيه کاهش پيدا کرده است.

سید هادی حسینی بیدار همچنین تصریح کرد: در حال حاضر از 97 حلقه چاه موجود 60 حلقه چاه فعال و روشن با دبي 391 ليتر بر ثانيه است.

وی در ادامه یادآور شد: کل ظرفيت منابع زيرزميني شهر همدان 391 ليتر بر ثانيه بوده که در سال جاري از کل ظرفيت آن استفاده شده؛ همچنين کل ظرفيت تصفيه خانه هاي آب شهر همدان هزار و 300 ليتر بر ثانيه است که در سال جاري بنا بر ضرورت 1337 ليتر بر ثانيه از تصفيه خانه هاي همدان برداشت و ضرورت احداث مدول دوم تصفيه خانه آب شهيد بهشتي همدان به شرکت آب منطقه اي اعلام شد.

حسینی بیدار در خصوص اقدامات ضربتي جهت تامين آب شرب شهر همدان گفت: عدم تحقق تامين آب از سد تالوار(طرح بلند مدت تامين آب شرب همدان) و کاهش روزافزون منابع زيرزميني، شرکت آبفاي همدان را ملزم به برنامه ريزي ومديريت آبهاي سطحي موجود در کوتاه مدت کرده و براين اساس طرح هايي در حال پيگيري است که از جمله می توان به تکميل طرح آبرساني از دره مرادبيک تا خاکو به منظور حداکثر استحصال در فصول غير زراعي اشاره کرد.

وی اظهار داشت: دیگر طرح ها شامل افزايش ظرفيت تصفيه خانه آب شهيد بهشتي - احداث 80000 مترمکعب مخزن ذخيره آب شرب و رينگ بين مخازن، اجراي اولويت اول رينگ بين مخازن به طول حدود 6 کيلومتر لوله چدن داکتيل به قطر 600mm از مخزن حاج عنايت تا مخزن چهل چمن به منظور مديريت صحيح آبهاي سطحي، بازنگري درطرح وضع موجود و توسعه تصفيه خانه آب الوند به منظور ارتقا و اصلاح فرايند کيفي و کمي وبه حداکثررساندن ظرفيت آن در فصول غير زراعي، تکميل خط انتقال آب تالوار از مخزن کيتو تا مخزن ينگجه همچنين تکميل و اتصال خط انتقال آب تالوار به مخزن ينگجه و مخزن لوناپارک و اجراي شبکه جمع آوري فاضلاب رودخانه گنجنامه همدان است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن