Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تزریق چهار میلیارد تومان اعتبار به صندوق توسعه کشاورزی همدان

تزریق چهار میلیارد تومان اعتبار به صندوق توسعه کشاورزی همدان

رئیس برنامه و بودجه استان همدان از کمک چهار میلیارد تومانی به صندوق توسعه کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید اسکندر صیدایی در شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه اعتبارات پیوست قانون بودجه ۷۵ میلیارد تومان است، افزود سدها آب و فاضلاب و بازسازی مدارس از جمله طرح هایی هستند که از این اعتبار استفاده خواهند کرد.

صیدایی با اشاره به برخورداری تمام شهرستانها از این اعتبار، یادآور شد: باید دید چه میزان رایزنی صورت می گیرد که مواردی در این بخش لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه مالیات سال قبل ۵۸۹ میلیارد تومان بود که با رشد ۲.۳ درصدی به ۶۰۲ میلیارد تومان رسیده است.

صیدایی همچنین خاطرنشان کرد سهم مالیات ۸۸ درصد است که نشان از مشخص شدن جایگاه مالیات در استانهاست.

وی به آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات در سال جاری، اظهار داشت: در خصوص تملک دو ردیف اعتبارات نفت و گاز با رقم ۲۶۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و مبلغ سه درصد تملک دارایی نیز ۷۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است که ابلاغ شده و اعتبارات نفت و گاز و تملک دارایی ۲۸.۵ درصد از اعتبارات را به خود اختصاص می دهند.

صیدایی با بیان اینکه افرادی که در طول پنج ماه گذشته باید حقوق دریافت می کردند با محدودیت رو به رو بودند، گفت: کمیته تخصیص اعتبارات را توزیع کرده تا افراد بتوانند حقوق دریافت کنند.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با بیان اینکه در مجموع دو هزار و ۲۵۵ پروژه با ماهیت استانی در همدان وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد همدان ۳۲۸ پروژه، ملایر 275 پروژه، تویسرکان 239 پروژه، نهاوند 237 پروژه، کبودرآهنگ 249 پروژه، اسدآباد 210 پروژه، رزن 215 پروژه، فامنین 206 پروژه، بهار 230 پروژه و سطح استان 66 پروژهرا به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه یادآور شد: تا امروز صبح تعداد پروژه های دارای مبادله موافقت نامه ۳۶۱ پروژه است.

صیدایی با بیان اینکه هر دستگاه استانی پروژه های مشخصی دارد، اظهار داشت: طرح ها در برش دستگاهی و استانی تقسیم بندی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش هزینه ای در چهار ماه قبل ۲۹.۳ درصد از اعتبارات به استان ابلاغ شده است، گفت: هر ماه استان به میزان اعتباراتی که ابلاغ می شود حقوق و مزایای کارکنان را پرداخت می کند و سپس اعتبارات سایر بخش ها تخصیص خواهد یافت.

صیدایی با اشاره به کمک به صندوق توسعه کشاورزی استان، اظهار داشت: این صندوق خدماتی را به کشاورزان ارائه می دهد که در شورای برنامه ریزی استانها اعتباراتی برای حمایت از این صندوق در نظر گرفته شده که این موضوع در استان نیز بررسی شده تا بتوان از صندوق حمایت کرد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می شود شش میلیارد تومان اعتبار برای کمک به صندوق توسعه کشاورزی اختصاص یابد، گفت: دولت این اجازه را داده که پنج درصد از اعتبارات تملک دارایی را به صندوق اختصاص دهد اما بنابر نظر اعضای شورای برنامه ریزی استان، چهار میلیارد تومان به این صندوق کمک می شود.

رئیس برنامه و بودجه استان همدان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود روند ابلاغ اعتبارات تسهیل شود، تصریح کرد: شرایط نسبت به سالهای قبل بهتر است و اجازه داده نمی شود که هیچ دستگاهی با مشکل اعتبارات روبه رو شود.

صیدایی با تأکید بر اینکه به محض ابلاغ اعتبارات ماده ۱۸۰ تخصیص انجام خواهد شد، گفت: در هیچ استان کشور اعتبارات توازن و ماده ۱۸۰ اختصاص داده نشده است.

وی با اشاره به اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی برای مدیریت بحران، تصریح کرد: مشکلی در خصوص اعتبارات وجود ندارد اما دولت در نقدینگی اعتبارات نتوانسته کاری انجام دهد.

صیدایی با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز، خاطرنشان کرد: با توجه به اقداماتی که در این زمینه انجام می شود، وضعیت استان در تخصیص اعتبارات برای رفع نقاط حادثه خیز بهبود خواهد یافت.

رییس برنامه و بودجه استان همدان در ادامه از اختصاص ردیف اعتبارات جدید برای استان تحت عنوان ارتقاء شاخص ها خبر داد.

صیدایی با اشاره به اینکه تعداد پروژه ای قابل واگذاری استان 269 طرح است، اظهار داشت: از این تعداد 120 طرح به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه هر شهرستان 10 پروژه دارای اولویت خود را مشخص کند، خاطرنشان کرد: تعداد این پروژه ها در استان در مجموع به 90 پروژه می رسد که در اختیار کمیته های چهارگانه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: از هر شهرستان سه طرح مهمتر در کمیته ها مورد بررسی قرار می گیرد تا به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام شود.

وی با بیان اینکه اقدامی برای نقشه استان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ۲۰ لایه اطلاعاتی ترکیبی در بخش های مختلف که نیازهای استان را تأمین می کند، تهیه شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان نیز رضوانی جلال با بیان اینکه با توجه به کاهش بارندگی در سال قبل برخی مزارع رها شده بود، گفت: مبارزه به سن در این مزارع با اعتبارات داخلی صورت گرفت تا دیگر مزارع آسیب نبیند.

منصور رضوانی جلال افزود: در این خصوص باید اعتباراتی در نظر گرفته شود چرا جهاد کشاورزی در این زمینه بدهکار است.

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد اعتبارات استان متوازن است، یادآور شد:این در حالیست که  ۵۷ درصد اعتبارات جهاد کشاورزی متوازن است.

سعید گلستانی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان نیز با تأکید بر بازسازی و تعریض راه ها برای مقابله با تصادفات و کاهش مرگ و میر در نقاط حادثه خیز، یادآور شد: یکی دیگر از مباحث مورد اهمیت هوشمندسازی چاه های استان است.

سید ناصر محمودی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به اینکه 77 میلیارد تومان اوراق خزانه در سال 96  به استان اختصاص یافته بود، تصریح کرد: از این میزان 18 میلیارد تومان از سوی برخی دستگاه ها جذب نشده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن