Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی راه‌آهن به جان خط انتقال آب همدان افتاد!/18 ساعت هدررفت آب در همدان

راه‌آهن به جان خط انتقال آب همدان افتاد!/18 ساعت هدررفت آب در همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ساعت 13 روز گذشته به دلیل عدم رعایت اصول فنی در گودبرداری توسط پیمانکار شرکت زیر ساخت راه آهن همدان- سنندج، خط انتقال آب شهر همدان شکست.

سید هادی حسینی بیدار صبح امروز در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با اعلام این خبر افزود: از همان ساعت اولیه تا صبح امروز کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل به کار گرفتند.

وی با بیان اینکه در ساعات ابتدایی ذخایر آب شهر مدیریت شد، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب تمام تلاش خود را به کار گرفت که شبکه ها را پایدار نگه دارد.

حسینی بیدار همچنین تصریح کرد: 25 تا30 درصد از مردم از ساعت 20 تا 21 شب گذشته درگیر قطعی آب بودند اما در سه فاز خط انتقال ترمیم شد که در فاز اول 150 لیتر در ثانیه آب به مخازن بازگشت.

وی با بیان اینکه فاز دوم ترمیم خط انتقال به ساعت دو بامداد ختم شد، خاطرنشان کرد: در این فاز نیز 300 لیتر در ثانیه به شبکه برگشت و در فاز سوم همزمان با ساعت 7/30 صبح امروز با ایجاد و احداث خط انتقال جدید با لوله 600، ذخایر احیا و آب به مخزن ینگیجه و سپس شهر همدان تزریق شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تأکید بر اینکه از صبح امروز تمام ذخایر آب وجود دارد و چون شبکه خالی شده، وصل شدن آب در مناطق زمان می برد، یادآور شد: با این وضعیت 15 درصد آب به مناطق رسیده و 10 درصد هم نوسانات دارند که اگر مردم رعایت کنند تمام شبکه از آب برخوردار خواهد شد.

وی از مردم همدان خواست امروز از شستشوهای غیر ضروری جلوگیری کرده و کمک کنند تا مشکل مناطق مواجه با قطعی آب برطرف شود.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه اکثر مردم شهر همدان در حال حاضر از آب بهره مند هستند، تصریح کرد: آب در حال تزریق است و به تدریج قطعی آب 10 درصد باقی مانده شهر برطرف خواهد شد.

وی در خصوص میزان هدررفت آب در طول این مدت، گفت: متأسفانه به مدت 18 ساعت، 400 لیتر در ثانیه تولید آب در شهر از دست رفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنین خاطرنشان کرد: میزان خسارت مالی هنوز مشخص نشده و باید از طریق کارشناسان دادگستری مورد بررسی قرار گرفته و اعلام شود.

حسینی بیدار تأکید کرد: پنج سال اجازه ندادیم آب در همدان قطع شود و وجود این آب و بهره مندی مردم از آن با پول قابل قیاس نیست.

وی در پایان یادآور شد: تمام کارکنان شرکت از روز گذشته پلک روی هم نگذاشته و برای برطرف شدن این مشکل تمام تلاش خود را انجام دادند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن