Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کلنگ‎زنی 2 پروژه تصفیه‌خانه ملایر و تویسرکان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد:
کلنگ‎زنی 2 پروژه تصفیه‌خانه ملایر و تویسرکان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از کلنگ‎زنی دو پروژه تصفیه‌خانه شهرستان‌های ملایر و تویسرکان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، مرتضی عزالدین پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کلنگ‎زنی دو پروژه تصفیه‌خانه شهرستان‌های ملایر و تویسرکان در هفته دولت اظهار کرد: هر دو طرح به روش BOT ساخته می‌شود.

وی این دو طرح را نخستین قرارداد نوع سرمایه‌گذاری، ساخت، بهره‌برداری و انتقال BOT بخش آب در استان همدان دانست و ادامه داد: واگذاری این دو پروژه به بخش خصوصی مدت ساخت آن را از پنج سال به دو سال کاهش خواهد داد که این موضوع هم به نفع دولت و هم سرمایه‎گذار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان مبلغ سرمایه‌گذاری این دو پروژه را 730 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: طول خط انتقال آبرسانی از سد کلان به ملایر 34 کیلومتر و ظرفیت سالانه حجم آب تصفیه شده آن نیز 12 میلیون مترمکعب است.

وی با اشاره به تأمین آب یک‎هزار و 600 هکتار از اراضی جنوب شهر ملایر توسط سد کلان گفت: با اجرای کامل تصفیه‌خانه تویسرکان و خط انتقال سد سرابی نیز آب با روش ثقلی به شهرهای سرکان، تویسرکان و سرابی منتقل می‌شود.

عزالدین افزود: طول خط انتقال این پروژه 14 کیلومتر و حجم آب تصفیه شده آن نیز هفت میلیون مترمکعب در سال است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان حجم مخزن سد سرابی تویسرکان را 9 میلیون و 200 هزار مترمکعب عنوان کرد و اظهار کرد: این سد قابلیت تنظیم 11 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب را در طول سال دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن