Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی توزیع ۱۳ هزار میلیارد تومان یارانه نان در کشور

توزیع ۱۳ هزار میلیارد تومان یارانه نان در کشور

وزیر کشور گفت: ما در سطح کشور با عدم تعادل و توزان در توزیع اعتبارات و منابع روبه‌رو هستیم به طوری که برخی از استان‌ها از عدم توسعه یافتگی به شدت رنج می‌برند.

به گزارش "همدان نیوز"، عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: ما در کشورمان با یک عدم تعادل در مسیر توسعه روبه‌رو هستیم به طوری که برخی از استان‌ها همچنان از توسعه نیافتگی رنج می‌برند که در این بین استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و اردبیل به دلیل نظام غلط برنامه‌ریزی در گذشته از توسعه متوازن دور مانده‌اند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب نیز به رغم تغییر در نظام برنامه‌ریزی این استان‌ها همچنان از ریل توسعه متوازن عقب مانده‌اند، ادامه داد: تراکم ثروت و سرمایه‌ در برخی از استان‌های توسعه یافته به حدی بوده که این استان‌ها را در مسیر افزایش منابع و امکانات قرار داده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه از طریق اقتصاد مقاومتی باید این خلاها ترمیم و زمینه رعایت عدالت در توزیع منابع و امکانات فراهم آید، بیان کرد: استان اردبیل در کنار برخی از استان‌ها در قالب طرح‌های توسعه جدید می‌توانند در مسیر رشد و بالندی قرار گیرند.

وزیر کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه استان اردبیل جزو اولین مقصد سفر هیات دولت بود و تصمیمات خوبی نیز در سفر گرفته شده است، یادآور شد: ما با کاهش شدید قیمت نفت روبه‌رو شدیم به طوری که پرداخت حقوق و یارانه مردم و 13 هزار میلیارد تومان یارانه به نان سبب شده تا با ضعف‌هایی در مسیر توسعه روبه‌رو باشیم اما دوره پسابرجام نوید روزهای خوبی را می‌دهد.

رحمانی‌فضلی یادآور شد: در مسابقه‌ای که در بین استان‌ها آغاز شده باید مردم اردبیل با احساس دغدغه توسعه وارد میدان شوند و در این باب صدا و سیما با تدارک برنامه‌های جذاب و زیبا می‌تواند کارآفرینان را ترغیب و تشویق به تولید ثروت و ایجاد اشتغال کند.

وی عنوان کرد: در کنار صدا و سیما و سایر رسانه‌ها علما، روحانیون و خطبا و صاحبان تریبون عمومی باید تلاشی را انجام دهند تا رشد اقتصادی دراین استان با تکیه بر توانمندی صنعتی و خلق ثروت بیش از گذشته فراهم آید.

وزیر کشور ادامه داد: تنها دولت قادر نیست در این زمینه کار خاصی انجام دهد بلکه باید همه پای کار حاضر شوند تا بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها پا بگیرد.

رحمانی‌فضلی گفت: بالاتر از 2 درصد اعتبارات دستگاه‌ها به حوزه فرهنگی تخصیص یافته و ما آماده مشارکت با صدا و سیما در تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی حتی تولید سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی هستیم به طوری که هم اکنون نیز با شبکه‌های مختلف تلویزیونی در تولید فیلم‌ها و سریال‌هایی با محوریت آسیب‌های اجتماعی و ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری و پیگیری دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در همه استان‌ها به ویژه سه استان پایلوت کشور برنامه‌های الگویی در این ارتباط در دستور کار قرار گرفته و ما با مدیران بانک‌ها و نشست با سرمایه‌گذاران و گردهمایی با استانداران بارها اعلام کردیم که باید فضای با شور و نشاطی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.

وزیر کشور گفت: در استان‌های اردبیل گزارش‌های خوب و جامعی را از عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی از سوی مدیران استانی و بخش خصوصی دریافت کردیم که ما را امیدوار به ادامه کار کرده است.

رحمانی فضلی در مورد همراهی مدیران استانی به انگیزه کار مضاعف، اراده و توانمندی بیشتر در جلب مشارکت‌های مردمی یادآور شد و گفت: باید در این مسابقه همه پای کار حاضر باشند.

منبع: فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن