Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی نصب دستگاه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در 90 درصد بیمارستان‌های استان همدان

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان مطرح کرد:
نصب دستگاه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در 90 درصد بیمارستان‌های استان همدان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: در 90 درصد از بیمارستانهای استان دستگاه بی خطرسازی پسماندهای عفونی تعبیه شده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدرضا محمدی در نشست منطقه ای آموزش، پژوهش و توسعه پایدار که به میزبانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه استان همدان 3.2 درصد از مساحت استان به شش منطقه حفاظت شده اختصاص دارد، اظهار داشت: این مناطق شامل خان گرمز، لشگر در، آلمو بلاق، ملوسان، نشر و گل پر آباد است که برای دو منطقه طرح مدیریتی تهیه شده است.

محمدی همچنین تصریح کرد: 11.2 درصد از مساحت استان همدان تحت مدیریت محیط زیست قرار دارد.

وی با اشاره به اختصاص 42درصد مساحت استان به مراتع، اظهار داشت: استان همدان سه تالاب، یک هزار و 540 گونه گیاهی، 42  گونه خزنده و 40 گونه پستاندار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان تأکید کرد: با توجه به محدودیت منابع استان، رویکرد توجه به گردشگری است و در این زمینه مدیریت مناطق مورد توجه قرار دارد و امید می رود که مناطق استان گسترش یابد.

وی با اشاره به رها شدن موضوع مدیریت پسماند در طول هشت سال پیش از دولت تدبیر و امید، گفت: خوشبختانه در طول سال اقدامات خوبی در این زمینه انجام و کارگروه مدیریت پسماند تشکیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان همچنین تصریح کرد: در 90 درصد از بیمارستانهای استان دستگاه بی خطرسازی پسماندهای عفونی تعبیه شده است.

محمدی با بیان اینکه آبرسانی به 200 روستای استان با تانکر انجام می شود، اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده وجود بحران آب در استان است.

وی عدم تعادل دام و مرتع را یکی دیگر از چالش های زیست محیطی استان دانست و افزود: شرایط به گونه ای است که تعداد دام سه برابر ظرفیت مراتع است.

محمدی با اشاره به استقرار نامناسب فعالیت های اقتصادی در استان، اظهار داشت: امروز با حمایت مجموعه استان، کارگروه هایی تشکیل و فعال شده و با تلاش های صورت گرفته تفاهم نامه هایی با 22 دستگاه اجرایی استان منعقد شده که پیگیری اجرای این تفاهم‌نامه‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تعداد تشکل های زیست محیطی از 14 به 24 تشکل افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: علاوه بر مطرح بودن برخی تشکل های زیست محیطی در کشور، همدان در راستای بهبود شرایط معیشتی محیط بانان نیز از استانهای برتر شناخته شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن