Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی ابلاغ ۳۴ میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری به ورزش همدان

ابلاغ ۳۴ میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری به ورزش همدان

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: ۱۸۴ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهوری در حوزه ورزش برای استان همدان بوده و تاکنون ۳۴ میلیارد تومان به صورت تنخواه به ما ابلاغ شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، علی حقیقی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، اظهار کرد: با توجه به اعتبارات ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه با همتی که انجام شد، ۴۰ میلیارد تومان از مطالباتی که پرداخت نشده بود، پرداخت شد و در حال حاضر ۸۰ درصد مطالبات پرداخت شده و پیشرفت خوبی داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در رابطه با پروژه‌های عمرانی ورزشی در همدان یادآور شد: در حال حاضر ۷۱ پروژه عمرانی در استان داریم و ۳۸ پروژه پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارند.

وی ادامه داد: افتتاح شش پروژه شامل زورخانه باستانی بین‌المللی، سالن ورزشی توچغاز ملایر، دو چمن مینی‌فوتبال در روستاهای آبشینه و لتگاه، سالن کبدی شهرستان کبودراهنگ و یک پروژه‌ دیگر از برنامه‌های هفته تربیت بدنی است.

وی پیرامون وضعیت سایت کمپ‌های تیم ملی در همدان، توضیح داد: تلاش‌هایی برای سایت کمپ‌های تیم ملی صورت گرفت اما باید بیشتر روی آن کار می‌کردند و ظرفیت کل استان را درنظر می‌گرفتند تا اطلاعات به صورت خام نباشد.

حقیقی با بیان اینکه این سایت به اهداف خود نرسیده است، ادامه داد: همدان از نظر ورزشی، گردشگری و شرایط جغرافیایی، سرآمد است و تلاش کردیم نواقص آن را برطرف کنیم بنابراین نیازمند همکاری با حوزه گردشگری هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در رابطه با المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور، گفت: ورزشکاران استان همدان در ۲۴ رشته و در تمام رشته‌های المپیاد ورزشی شرکت کردند و ۳۰۰ نفر به این مسابقات اعزام شدند و تاکنون نتایج خوبی به دست آمده و در رتبه دوازدهم قرار داریم و امیدواریم در پایان استان همدان صاحب جایگاه خوبی باشد.

وی با اشاره به میزبانی همدان در این المپیاد، مطرح کرد: در استان همدان میزبان المپیاد ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بودیم و شرایط میزبانی خوبی داشتیم و تلاش ما بر این بود بستر خوبی برای میزبانی داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در رابطه با برگزاری جام پرچم در استان، بیان کرد: جام پرچم یک رخداد ورزشی در سطح روستاهای کشور است و ۳۳۱ تیم از استان شرکت کردند که ۱۱ تیم از بانوان بودند و منتخبان در مسابقات کشوری شرکت می‌کنند.

حقیقی با بیان اینکه ۳۳۰ برنامه برای هفته تربیت بدنی درنظر داریم، اظهار کرد: جمع‌بندی ما برای اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده ۱۸ برنامه فرهنگی، ۱۰۰ برنامه در حوزه ورزش همگانی، ۴۴ اردوی تیم‌های ملی و ۱۲۰ برنامه در حوزه جوانان است.

وی در رابطه با وضعیت ورزشکاران استان در شش ماه ابتدایی سال گفت: هشت ملی پوش در مسابقات جهانی شرکت کردند و هفت مدال جهانی کسب کردیم، ۱۹ ملی‌پوش آسیایی داشتیم و ۱۳ مدال به دست آوردیم، در مسابقات کشوری نیز ۸۸ مدال طلا، ۷۸ مدال نقره و ۹۴ مدال برنز به صورت انفرادی و چهار مدال طلا، سه نقره و پنج برنز به صورت تیمی دریافت کردیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در رابطه با سرانه ورزشی در استان بیان کرد: سرانه ورزشی کشور ۷۱ سانتی‌متر و سرانه ورزشی استان ۶۴ سانتی‌متر است و امیدواریم با تکمیل پروژه‌های ورزشی این سرانه افزایش پیدا کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن