Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی صدور 30 هزار کارت اهدای عضو در همدان

صدور 30 هزار کارت اهدای عضو در همدان

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: تا پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۰ هزار کارت اهدای عضو برای متقاضیان در این استان صادر شده است که سه هزار نفر با وجود ارسال پیامک و تماس تلفنی تاکنون برای دریافت کارت اقدامی نکرده اند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر مجید حمیدی اظهار داشت: به منظور فرهنگ سازی اهدای عضو غرفه ای در محل دائمی نمایشگاه بین المللی همدان با هماهنگی انجمن اهدای عضو، دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت نمایشگاه دایر شده است و در این محل به صورت آنلاین برای متقاضی کارت اهدای عضو صادر می شود.
وی اضافه کرد: همچنین کارشناسان حاضر در این غرفه به سوالات مراجعان در زمینه اهدای عضو، پیوند اعضا و وضعیت بیماران مرگ مغزی پاسخ می دهند و تاکنون استقبال برای دریافت اهدای عضو مطلوب بوده است.
حمیدی خاطرنشان کرد: مراکز متعددی مانند انجمن حمایت از بیماران کلیوی، دانشگاه علوم پزشکی و  هلال احمر پیش از این نسبت به صدور کارت اقدام می کردند که برای پیشگیری از موازی کاری، سایت کشوری به این منظور و برای ثبت نام و ردیابی افراد راه اندازی شده است.
مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان ادامه داد: پس از ثبت نام فرد برای اهدای عضو در این سامانه، کُد و شناسه ای به شماره تماس او ارسال و سپس کارت اهدای عضو نیز برای متقاضی صادر می شود.
مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان تصریح کرد: هزینه تهیه، چاپ و صدور کارت «پی.وی.سی» برای اهدا کنندگان عضو بسیار هزینه بر است بنابراین امید می رود پس از ثبت نام دیگر نیازی به صدور کارت نباشد و متقاضیان از این پس کارت اهدای عضو را مطالبه نکنند.
حمیدی تاکید کرد: از منظر حقوقی افراد حتی در صورت داشتن کارت اهدای عضو پس از مرگ مغزی دیگر صاحب اعضای بدن خود نیستند و برای اهدای اعضا باید وارث او اعلام رضایت کند.
مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: بخش پیوند عضو در همدان از ابتدای اپیدمی کرونا تعطیل شده بود که پس از گذشت حدود ۲ سال و فروکش کردن ویروس، اولین اهدای عضو و پیوند کلیه ماه جاری در این بخش انجام شد.
حمیدی اضافه کرد: با این وجود امسال تاکنون از خانواده ۱۰ بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو رضایت اخذ شد که سه مورد از آنها پیش از اهدا فوت کردند و هفت نفر دیگر برای پیوند به تهران منتقل شدند.
به گفته وی  ۸۰ تا ۸۵ درصد از خانواده افرادی که اقدام به دریافت کارت اهدای عضو کرده اند به وصیت بیمار مرگ مغزی عمل می‌کنند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن