Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی راه‌اندازی پیوند کلیه در همدان پس از دو سال

راه‌اندازی پیوند کلیه در همدان پس از دو سال

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: پس از دو سال تعلیق به خاطر کرونا اکنون بخش پیوند کلیه بیمارستان شهید بهشتی همدان برای بیماران آماده‌سازی شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، ابوالفتح میرزایی اظهار داشت: با شیوع کرونا و شدت گرفتن بیماری، بخش پیوند کلیه همدان به تعطیلی کشیده شد اما با پیگیری انجمن و تیم پیوند عضو، این بخش آماده پیوند برای بیماران دیالیزی شده است.
وی با بیان اینکه چند بیمار در حال انجام آزمایش و پروسه پیوند هستند، تصریح کرد: در طول یک سال گذشته حتی یک مورد پیوند هم انجام نشده است.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 243 بیمار دیالیزی و پیوند در استان وجود دارد گفت: 577  نفر از بیماران در حال دیالیز و 540 بیمار هم قبلا پیوند انجام داده‌اند.
میرزایی با بیان اینکه 116 بیمار دچار نارسایی شدید کلیه به تازگی‌ نیاز به دیالیز پیدا کردند اظهار داشت: تنها راه درمان بیماران دیالیزی انجام پیوند کلیه است.
وی با اشاره به اینکه 161 دستگاه دیالیز در بیمارستان‌های استان فعال است گفت: این دستگاه‌ها در حال حاضر پاسخگوی نیاز بیماران است اما اگر آمار بیماران افرایش یابد با کمبود روبه‌رو خواهیم شد.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون 159 بیمار دیالیزی بر اثر کرونا فوت شدند تصریح کرد: با شروع واکسیناسیون، مرگ‌ و‌ میر بیماران کاهش چشمگیری داشته است.
میرزایی از انجام دز سوم واکسیناسیون کرونا برای بیماران کلیوی خبر داد و گفت: تزریق واکسن برای این بیماران ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه هزینه دیالیز برای بیماران رایگان است اظهار داشت: اما هزینه‌های دارو، آزمایش و بستری بیماران سنگین است./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن