Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی شنا در سدها و بندهای انحرافی همدان ممنوع است

شنا در سدها و بندهای انحرافی همدان ممنوع است

مدیرعامل شرکت‌ آب‌منطقه‌ای استان همدان گفت: شنا کردن در سدها و بندهای انحرافی استان همدان ممنوع است و در صورت مشاهده با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، منصور ستوده بر ممنوعیت شنا در حاشیه سدها و بندهای انحرافی اظهار داشت: لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد.
وی با بیان اینکه شنا کردن در سد هیچ شباهتی به شنا در دریا ندارد افزود: در دریا هر چه پیش می‌روی، سطح آن گودتر می‌شود اما در سد اینگونه نیست و کف آن ممکن است گل و لای و برآمدگی و فرورفتگی باشد و همین عامل خطر برای شناگر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه تاکید تاسیسات یاد شده محل مناسبی برای شنا نیست افزود: هموطنانی که این اماکن را برای تفرج انتخاب می‌کنند، باید به خاطر حفظ سلامت خود و خانواده‌شان به علائم هشدار دهنده و تذکر ماموران توجه جدی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه عامل بازدارنده از شنا در سدها اطلاع‌رسانی‌ها و ماموران آب منطقه‌ای هستند، تصریح کرد: در صورت مشاهده شنای افراد در سدها با آنها برخورد می‌شود که درخواست می‌شود از این کار خودداری کنند.
ستوده یادآور شد: هر ساله با گرم شدن هوا برخی افراد اقدام به شنا در سدها و تاسیسات آبی می‌کنند اما امسال با کاهش بارندگی خطر شنا در سدها چندین برابر می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: از هموطنانی که حاشیه سدها را برای تفریح انتخاب می‌کنند، درخواست داریم به خاطر حفظ سلامت خود و خانواده خود، به نشانهای هشدار دهنده و هشدار ماموران سدها توجه بیشتری داشته باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن