Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی نسخه‌نویسی الکترونیکی به همراهی مردم و پزشکان نیاز دارد

نسخه‌نویسی الکترونیکی به همراهی مردم و پزشکان نیاز دارد

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: صدور نسخه الکترونیک و ارائه خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی طرح بزرگی در جهت تکمیل پرونده الکترونیک سلامت شهروندان است و اجرای کامل آن به همراهی مردم، پزشکان و مراکز درمانی نیاز دارد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر سعید فرجی افزود: اجرای این طرح ممکن است در مراحل اولیه با مشکلاتی همراه باشد به همین دلیل از پزشکان و مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت می خواهیم که در این مسیر همکاری و سعه صدر داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر در ابتدا با مقاومت یا مشکلاتی همراه است، اظهار داشت: مردم هیچگونه نگرانی در زمینه حذف دفترچه های بیمه سلامت نداشته باشند و اگر دفترچه آنها تمام شد می توانند با ارائه کارت ملی خدمات درمانی را دریافت کنند و اگر پزشکی نتوانست نسخه الکترونیک صادر کند می تواند آن را روی سربرگ مطب تجویز کند.
دکتر فرجی با اشاره به مجموعه اقدامات بیمه سلامت استان همدان برای فراهم کردن زیرساخت های لازم جهت اجرایی کردن طرح توضیح داد: آموزش های گسترده ای در این زمینه به بخش های مختلف از جمله مطب‌ها، بیمارستان‌های خصوصی و دولتی و مدیران مالی آنها ارائه شده است .
مدیرکل بیمه سلامت همدان، توانایی این استان برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه بیمه را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: طی چند ماه اخیر در مبحث استقرار نسخه نویسی الکترونیکی در مطب‌هاي طرف قرارداد ، استان همدان رتبه اول تا سوم كشور را داشته است که این موضوع حائز اهمیت است.
دکتر سعید فرجی با بیان اینکه بیمه شدگانی که دفترچه بیمه آنان هنوز برگه سفید دارد می‌توانند تا پایان شهریور 1400 از آن استفاده کنند، گفت: با اتمام دفترچه های موجود و با توجه به اینکه از این به بعد دفترچه جدید چاپ نمی‌شود، بیمه شدگان می‌توانند با ارائه کارت ملی یا صفحه نخست دفترچه خود ( صفحه مشخصات) از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.
وی بیان کرد: مردم و موسسات درمانی می توانند هرگونه پرسش یا مشکلی که در اجرای طرح حذف دفترچه بیمه دارند را از طریق شماره تلفن ۱۶۶۶ مطرح کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خاطر نشان کرد: مردم توجه داشته باشند که در زمان دریافت خدمات (پزشکی، پاراکلینیک و ...) پیامک مربوطه به شماره تلفن همراه آنها ارسال می‌شود، لذا در صورت عدم دریافت پیامک نسبت به پیگیری و اصلاح شماره تلفن همراه خود در سیستم بیمه سلامت از طریق دفاتر پیشخوان طرف قرارداد اقدام کنند و همچنین بیمه شدگان دقت نظر داشته باشند که در صورت دریافت پیامک مربوط به ویزیت و دریافت خدمات پزشکی بدون مراجعه به مراکز درمانی این موضوع را به اداره نظارت اداره کل بیمه سلامت استان اطلاع دهند یا از طریق سامانه تلفنی 1666 پیگیری نمایند تا از کد ملی آنها سوء استفاده نشود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن