Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی توصیه‌های بهداشتی به دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات

توصیه‌های بهداشتی به دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: دانش آموزان در مراحل ورود، مسير حوزه امتحاني، محل آزمون و حين خروج فاصله فيزيكي حداقل 2 متر را از يكديگر رعايت كنند همچنين رعايت فاصله در حياط مدرسه قبل از شروع آزمون بسيار مهم است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، منوچهر کرمی اظهار كرد: همه دانش آموزان و كاركنان بايد از ماسك بدون فيلتر سه لايه استفاده كنند.
دکتر كرمي تاكيد كرد: چنانچه دانش آموز مبتلا به بيماري زمينه اي مثل ديابت، قلبي، كليوي، آسم، سرطان، پيوند عضو و نقص سيستم ايمني است موضوع را به مسئول حوزه امتحاني اطلاع دهد تا از او در اتاق جداگانه امتحان گرفته شود.
معاون بهداشتي دانشگاه گفت: اگر دانش آموزي مبتلا به بيماري كرونا بوده يا علايمي از قبيل تب، سرفه خشك، تنگي نفس، سردرد، اختلال بويايي و چشايي دارد، به مسئول حوزه امتحاني اطلاع دهد.
وی افزود: در صورت ابتلا اعضاي خانواده دانش آموز به كرونا، باز هم به مسئول حوزه امتحاني اطلاع داده شود چرا كه اين امر به حفظ سلامت دانش آموزان حاضر در حوزه امتحانات كمك بزرگي مي كند.
دکتر کرمی تاكيد كرد: ثبت اطلاعات سلامت و بيماري دانش آموزان در سامانه خود ارزيابي سلامت قبل از هر امتحان و گزارش آن به مدير يا مسئول حوزه امتحاني، جدا سازي دانش آموزان مشكوك و گرفتن آزمون در فضاي باز يا اتاق قرنطينه در كنترل و پيشگيري بيماري كوويد-19 نقش مهمي دارد.
معاون بهداشتي دانشگاه  گفت: دانش آموزان بايد قبل از ورود به جلسه كارت ورود به جلسه را بر روي لباس خود نصب كنند.
وی افزود: براي حضور در جلسه امتحان از همراه داشتن هرگونه لوازم اضافي مانند كيف، تلفن همراه و جزوه خودداري و از دست به دست كردن جزوه حتي در محوطه حياط مدرسه هم پرهيز شود.
دکتر کرمی اظهار داشت: همراه داشتن بطري آب آشاميدني شخصي و مواد ضدعفوني كننده دست، در حوزه امتحان بلامانع بوده اما استفاده از مواد خوراكي در حوزه امتحاني ممنوع است.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي همدان با عنوان اينكه دانش آموزان بايد از نوشت افزار شخصي استفاده كنند گفت: بحث در مورد آزمون و سوالات آن ترجيحا از طريق تلفن يا شبكه هاي اجتماعي در منزل انجام شود و قبل و بعد از آزمون در محل حوزه امتحاني توقف صورت نگيرد.
وی خودداري از رها كردن ماسك و دستكش در محيط، تماس با سطوحي كه مكرر با دست لمس مي شوند را مورد تاكيد قرار داد.
دکتر کرمی از والدين خواست از تجمع در محل برگزاري آزمون خودداري كنند و با توجه به حضور دانش آموز در حوزه امتحاني در روزهاي متوالي، به طور جدي از هرگونه دورهمي خانوادگي خودداري كنند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي همدان ادامه داد: مسئولان حوزه هاي امتحاني و مراقبان بايد در چينش صندلي ها فاصله 2 متر از هر طرف را رعايت كنند همچنين كاهش ميزان اشغال فضا توسط افراد موثرترين روش براي كاهش خطر ابتلا به كرونا است.
وی گفت: تهويه طبيعي كه با باز كردن پنجره ها در 2 طرف محل آزمون فراهم مي گردد رعايت شود.
دکتر کرمی اضافه كرد: قرار دادن مواد ضدعفوني كننده براي استفاده دانش آموزان به ويژه در محل ورودي ها و خروجي ها الزامي است و بايد تمامي دانش آموزان قبل از ورود به حوزه امتحاني دست هاي خود را ضدعفوني كنند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي همدان افزود: گندزدايي و ضدعفوني محل برگزاري امتحان و تجمع مراقبان قبل و بعد از آزمون انجام شود.
وی ادامه داد: مديريت خروج دانش آموزان به صورت تك تك از محل برگزاري آزمون بسيار مهم است همچنين از تجمع كاركنان در محيط هاي خاص مدرسه از قبيل دفتر، اتاق كپي و غيره بايد جلوگيري شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن