Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی جابجایی 12 میلیون تن کالا در جاده‌های همدان

جابجایی 12 میلیون تن کالا در جاده‌های همدان

مدیرکل راهداری همدان گفت: فعاليت هاي حفاظتي جاده اي مهمترين اولويت اين اداره کل در بحث راهداري است و بايد تمام تلاش خود را به منظور ايمني و بهبود وضعيت جاده ها انجام دهيم.

به گزارش "همدان‌نیوز"و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، صفر صادقی راد در نشست آنلاین با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته جهانی ایمنی راه اظهار داشت: راه ها سرمايه هاي ملي هستند كه بايد تمام تلاش خود را به منظور ايمني و بهبود وضعيت آن انجام دهيم.

وی افزود: در بخش نگهداري راه ها كارهايي مانند خط كشي حريم جاده ها، آسان سازي تردد خودرويي، نصب به موقع تابلو، اصلاح دور برگردان ها و ساخت تقاطع هاي غير هم سطح در اولويت قرار دارد.

صادقی راد ادامه داد: از جمله ديگر اولويت هاي مهم اين اداره فعاليت هاي حفاظتي جاده اي است كه با توجه به محدوديت هاي اعتباري ملي بايد به خوبي از سطح راه هاي استان حفاظت شود.

عملیات خط کشی در هزارو 147 کیلومتر از راههای استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از اجرای عملیات خط کشی در هزارو 147 کیلومتر از راههای استان همدان خبر داد و یادآور شد: این اداره به منظور افزایش ایمنی محورها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات اجرای خط کشی را در سطح محورهای این استان در دستور کار خود قرار داده است.

صادقی راد به اقدامات ایمن سازی این اداره در سطح محورهای زیرپوشش خود اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات ایمن سازی از قیبل تامين روشنايي و رفع خاموشی، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه ها، شانه سازی، رنگ آمیزی پایه های تابلو و نرده های پل، آشكار سازي نقاط پر تصادف، نصب انواع علائم اخطاري، مسيرنما و خطر نما، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل، ساماندهي و افزايش اثر بخشي علايم در طول محورها تنها بخشی از اقدامات ایمن سازی این اداره است.

وی افزود: تهیه و نصب نیوجرسی به میزان هشت و نیم کیلومتر، تعمیر و نصب تابلو و علائم به تعداد 5 هزار و 476، نصب هندریل به میزان 220 مترطول، تعمیر13 و نیم کیلومتر و نصب 5 کیلومتر گاردریل نیز از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در راستای افزایش ایمنی در جاده هاست.

نصب روشنایی در 119 کیلومتر از محورهای استان همدان

مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه اجرای سیستم‌های روشنایی در محورهای برون شهری برای ارتقای ایمنی تردد ضروری برشمرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی، اولویت اجرای سیستم‌های روشنایی در نقاط پرتصادف و مکان‌هایی که در کاهش تصادفات تأثیر مثبتی دارد در دستور کار قرار گرفته است.

صادقی راد با تأکید بر اینکه تاکنون در 119 کیلومتر از محورهای استان سیستم روشنایی نصب شده است، افزود: درهمین راستا و برای رفع نقاط پرتصادف پروژه روشنایی در بیش از 20 کیلومتر از محورهای استان و همچنین 13 مورد روشنایی نقطه ای در حال اجراست.

وی اضافه کرد: مهمترين كاركرد سيستم هاي روشنايي ايجاد ديد آسان و دقيق، امكان تشخيص وسايل نقليه در فاصله مناسب، تشخيص به موقع موانع، علائم و تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در محورهاست.

رسانه ها در فرهنگسازی کاهش سرقت علائم راهنمایی و رانندگی یاریگر راهداری باشند

این مسئول در ادامه موضوع سرقت علائم راهنمایی و رانندگی از جمله کابل و ترانس را از جمله دغدغه های مهم این اداره عنوان کرد و افزود: وقوع سوانح جاده‌ای از علل مهم این سرقت ها بوده که در حال حاضر با طرح مساله سرقت در کمیسیون ایمنی راه‌های استان، خوشبختانه با ورود گشت‌های انتظامی و پلیس راه به همراه گشت نیروهای راهداری، این موضوع تا حدود زیادی ساماندهی شده شده است.

صادقی راد بیان داشت: رسانه ها می توانند در تبیین و فرهنگسازی این موضوع برای مردم نقش مهمی داشته باشند زیرا با سرقت هر علائم جاده ای حتی مورد جزیی نیز این سازمان متحمل خسارت بسیاری می شود.

جابجایی 12 میلیون تن کالا در استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان به حوزه حمل و نقل اشاره کرد و با پرداختن به جايگاه و موقعيت حمل ونقلي استان همدان یادآور شد: يكي از استان هايي كه بيشترين سهم درجابجايي كالای کشور دارد استان همدان است و از همين رو مقوله حمل و نقل جاده اي در اين استان از اهميت ويژه اي برخوردار است.

صادقی راد با اشاره به اینکه پارسال 12 میلیون تن کالا از استان جابجا شده است، افزود: همچنین در این مدت 767 هزار و 700 فقره بارنامه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 و نیم درصد افزایش داشته است.

همدان در بحث مدیریت سامانه های هوشمند رتبه دار است

این مسئول در ادامه به کسب رتبه نخست راهداری همدان در کشور در زمینه مدیریت سامانه‌های هوشمند(ITS) اشاره کرد و گفت: این اداره کل در جمع بندی رتبه های ارزیابی مرکز مدیریت راه ها در چند سال اخیر به طور متناوب در حوزه مدیریت سامانه های هوشمند حمل و نقل، حائز رتبه نخست کشور شده است.

صادقی راد ابراز داشت: یکی از مهمترین روش ها و ابزارهای روز دنیا برای ارتقاء سطح ایمنی سفرهای جاده ای و کاهش تصادفات، بکارگیری و استفاده موثر از سامانه های هوشمند حمل و نقل شامل ترددشمارهای برخط، دوربین های نظارت تصویری، دوربین های ثبت تخلف سرعت، دستگاه های توزین در حال حرکت (wim)، مدیریت امداد جاده ای، تلفن ۱۴۱، سامانه ثبت سوانح و وقایع جاده ای، تابلوهای پیام متغیر و ترافیک نما، تابلوهای سفرنما و ... در سطح جاده های کشور است.

وی ادامه داد: هم اکنون 55 سامانه عبور و مرور، 28 دوربین نظارت تصویری، 74 دستگاه ترددشمار و 2 دوربین توزین در حال حرکت در محورهای استان همدان فعالیت می کنند.

استان همدان دارای 5 هزار و 427 کیلومتر راه، شامل 923 کیلومتر راه اصلی، هزارو 58 راه فرعی و 3 هزار و 363 راه روستایی است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن