Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بازرسی از مزارع کشت سبزی همدان افزایش یافت

بازرسی از مزارع کشت سبزی همدان افزایش یافت

كارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش بازرسی از مزارع كشت سبزی در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مهدی خدابخشی گفت: برخی از سبزی كاران برای آبیاری مزارع از آب های فاضلاب استفاده می كنند كه باوجود بازرسی های هفتگی با متخلفان این امر برخورد جدی می‌شود.

وی در ادامه گفت: با وجود شیوع كرونا و زنده ماندن طولانی مدت این ویروس در فاضلاب استفاده سبزی كاران از فاضلاب برای آبیاری، خطر شیوع كرونا را بیشتر می كند.

كارشناس بهداشت محیط كار معاونت بهداشتی دانشگاه  علوم پزشکی همدان بیان كرد: آبیاری با آب های ناسالم نه تنها شیوع بیماری كرونا را افزایش می دهد بلكه موجب بروز بیماری های میكروبی ، و انگلی می شود و افراد مسن ،كودكان كه سیستم ایمنی ضعیف دارند بیشتر مستعدندكه در اثر آلودگی های آب بیمار شوند.

وی افزود: مزارع سبزی كاری كه در مناطق علی آباد ،شهرك مدنی، بلوار فرودگاه و میدان سپاه هستند هر هفته توسط تیم های مركز بهداشت ، جهاد كشاورزی و اماكن بازرسی می شوند و این مزارع در شهرستان ها هفته ای دو بارمورد بازرسی قرار می گیرند كه درصورت مشاهده تخلف محصولات كشاورزی معدوم و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.

خدابخشی افزود: هر سال برای كشاورزان كلاس های آموزشی آبیاری مزارع با آب سالم برگزار می شود و عوارض آبیاری با آب ناسالم و آلوده شدن محصولات كشاورزی و به وجود آمدن بیماری ها برای آن ها تشریح می شود.

وی در ادامه با بیان به اینكه در سال گذشته 63كلاس آموزشی برای كشاورزان برگزار شد كه در این كلاس‌ها 400 تا 500 نفر شركت كردند بیان كرد: سال گذشته 96 درصد از مزارع سبزی كاری با آب سالم و 4 درصد مزارع با آب ناسالم آبیاری می شدند كه 12هكتار ازمحصولات آلوده معدوم شد و متخلفان بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن