Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی نمک مغز را خشک می‌کند

نمک مغز را خشک می‌کند

یک متخصص طب سنتی در همدان به  مضرات نمک اشاره کرد و گفت: نمک باعث خشکی مغز  و تاریک شدن چشم می‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علی مهربانی با بیان اینکه با خوردن بیش از حد نمک خون به قلیان افتاده و دچار گرمی و  سوختگی می‌شود، اظهارکرد: نمک باعث خارش بدن و مشکلات پوستی است و برای افرادی که بدنی ظریف دارند کاملا مضر  است .
وی تصریح کرد: نمک را مسهل بلغم و سودا می‌دانیم که باعث می‌شود رطوبت‌ها و گرفتگی‌ها را از بدن دفع کند و از آنها برای جلوگیری از فساد طعام و مشکلات معده استفاده می‌کنند و افرادی هم که مشکل فشار خون ندارند می‌توانند در اول و آخر غذا برای هضم غذا مصرف کنند.
وی با اشاره به اینکه نمک اشتها آور است و رنگ رخ را نیکو می‌کند، ادامه داد: نمک مُصلح تمام غذاها به ویژه غذاهای سرد است اما در طب سنتی نمک را به عنوان یک دفع کننده مواد زائد مورد استفاده قرار می‌دهیم به‌طوریکه می‌توانیم بگوییم از نمک برای تنقیه معده هم استفاده می‌شود.
مهربانی یکی از کاربردهای نمک را رطوبت‌زدایی دانست و گفت: استفاده از نمک برای افرادی که پا درد یا کمر درد ناشی از رطوبت و نه خشکی دارند، با تشخیص طب سنتی در محلی مثل مفاصل یا کمر   که می‌توانیم کیسه‌ای که حاوی نمک است در محل مورد نظر قرار دهیم و حتی می‌توانند روغن حیوانی را با مقداری  نمک تفت دهند و به‌صورت داغ و گرم می‌توانند دو یا سه مرتبه روی محل قرار دهند که باعث شود رطوبت‌ها از محلی که رطوبت ایجاد و در گیر شده است در محل دفع کنند.
وی با اشاره به اینکه نمک طبع گرم و خشکی دارد، مصرف این ماده غذایی را برای  افرادی که طبعشان گرم و خشک است و گرمای زیادی دارند توصیه نکرده و افزود: حتی در بعضی مواقع استفاده از نمک زیاد باعث لاغری بیش از حد خواهد شد پس خیلی هم نباید از نمک استفاده کرد.
این متخصص طبق سنتی با بیان اینکه نمک را باید در فصلی استفاده بکنیم که رطوبت زیاد دارد، ادامه داد: ما در طب سنتی چیزی به نام نمک درمانی نداریم و برای سنین خاصی هم تجویز نمی‌شود بلکه ما باید برای کسانی این نمک را تجویز کنیم که رطوبت بدنش زیاد است  و فشارخون هم ندارد.
مهربانی با تأکید بر اینکه نمک زداینده قوی است و برای جلوگیری از عفونت‌ها استفاده می‌شود، اظهار کرد: سنگ نمک برای حیوانات هم مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که باعث افزایش اشتهایشان می‌شود./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن