Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی کرونا در آسانسور منتقل می‌شود؟

کرونا در آسانسور منتقل می‌شود؟

یک پزشک عمومی مطرح کرد: بسته به نوع آسانسور، ریسک ابتلا به کرونا از طریق استفاده از آسانسور متفاوت است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر علی کشاورز به مطالعات محققان دانشگاه آمستردام در این زمینه اشاره و اظهار کرد: طبق این تحقیقات، اگر درهای آسانسور به صورت مداوم باز و بسته شود، ویروس کرونا دو تا چهار دقیقه در فضای داخل آن باقی می ماند اما اگر درب آسانسور به صورت مداوم بسته باشد، ۱۲ تا ۱۸ دقیقه زمان برای خروج این ویروس از محیط داخل آسانسور نیاز است.
این پزشک عمومی ادامه داد: اگر فرد مبتلا به کروناویروس از آسانسوری استفاده کند که درب های آن به صورت مدام بسته باشد، ۳۰ دقیقه زمان برای خروج ویروس کرونا از محیط داخل آسانسور نیاز است.
وی در ادامه به تناقض ایجاد شده از سمت سازمان بهداشت جهانی(WHO) و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها(CDC) در آمریکا اشاره کرد و گفت: به گفته سازمان بهداشت جهانی، انتقال ویروس از طریق مواد غذایی بسیار کم است اما پس از آن مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها(CDC)، امکان انتقال کرونا از طریق رستوران ها و مواد غذایی را بسیار زیاد دانست و انتشار این دو مطلب متناقض از سمت دو مرجع بزرگ علمی، بلاتکلیفی برای مردم ایجاد کرد.
کشاورز با بیان اینکه تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق غذا، میوه و یا سبزیجات گزارش نشده است، افزود: به منظور ضدعفونی میوه ها و سبزیجات باید مطابق قبل عمل کرد و قبل از ضدعفونی حتماً دستان خود را بشوییم و شستشو را با آب پاکیزه انجام دهیم.
وی اضافه کرد: طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونا برای زنده ماندن به یک محیط زنده(سلول) نیازمند است و برای مدت طولانی بر روی سطح نمی تواند زنده بماند، پس نیازی به ضدعفونی مواد غذایی بسته بندی شده نیست و فقط کافی است پس از باز کردن بسته بندی، دستان خود را با آب و صابون بشوییم.
وی با بیان اینکه حضور و صرف غذا در رستوران ها به علت پایین آوردن ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد، تصریح کرد: طبق مطالعات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها(CDC)، افراد مبتلا به کرونا دو برابر بیشتر از دیگر افراد، در رستوران ها و کافی شاپ ها حضور داشتند.
این پزشک عمومی یادآور شد: اگر غذا را از رستورانی که کلیه پروتکل های بهداشتی را رعایت می کند، تهیه کنیم می توان با خیال آسوده در منزل آن غذا را صرف کرد اما حضور ما در رستوران ها ریسک ابتلا به این بیماری را چند برابر می کند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن