Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی احتمال مصونیت طولانی‌مدت مبتلایان به کرونا

احتمال مصونیت طولانی‌مدت مبتلایان به کرونا

نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد، ممکن است افرادی که به کووید-۱۹ شدید مبتلا می‌شوند، مصونیت طولانی‌مدت به این ویروس داشته باشند.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از هلث دی، پژوهشگران اظهار کردند: این یافته برای بیماران اطمینان‌بخش است که سیستم ایمنی بدن در پاسخ به سارس-کووید-۲ (SARS-CoV-۲) ویروسی که باعث ایجاد بیماری کووید-۱۹ می‌شود، آنتی‌بادی ایجاد می‌کند.
دکتر ریشل چارلز از بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان عمومی ماساچوست بوستون گفت: «اما ازنظر مدت‌زمان پاسخ این آنتی‌بادی‌ها همچنان شکاف بزرگ علمی وجود دارد. »
گروه وی بیش از ۳۰۰ نمونه خون بیماران کووید-۱۹ را بررسی کرد که اکثر آنان به کووید-۱۹ شدید مبتلا بودند.
شایان‌ذکر است که نمونه‌ها حداکثر چهار ماه پس از ظهور علائم بیماری گرفته شدند.
محققان دریافتند که اندازه‌گیری آنتی‌بادی به نام ایمونوگلوبولین G (IgG) در شناسایی بیماران آلوده که حداقل به مدت ۱۴ روز علائم دارند، بسیار دقیق است. سطح آنتی‌بادی‌ها به مدت چهار ماه، بالا باقی‌ ماند و با سطح بالایی از آنتی‌بادی‌های محافظ دیگر در ارتباط بود و با گذشت زمان کاهش نیافت.
چارلز گفت: «این بدان معناست که به‌احتمال‌زیاد افراد برای یک دوره زمانی محافظت می‌شوند. ما نشان دادیم که پاسخ‌های کلیدی آنتی‌بادی به کووید-۱۹ همچنان پابرجا هستند.»
محققان همچنین دریافتند، بیماران مبتلابه کووید-۱۹ دارای پاسخ ایمونوگلوبولینA (IgA) و ایمونوگلوبولین M (IgM) هستند که طی دو ماه و نیم سطح آن کاهش می‌یابد.
چارلز افزود: «اکنون می‌توانیم بگوییم که اگر بیمار پاسخ IgA و IgM داشته باشد، احتمالا طی دو ماه گذشته به ویروس آلوده‌شده است.»
دکتر جیسون هریس، متخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: دانستن اینکه یک پاسخ ایمنی چه مدت طول می‌کشد می‌تواند به اطلاعات دقیق‌تری در مورد شیوع بیماری کووید-۱۹ کمک کند.
هریس افزود: «دانستن اینکه پاسخ‌های آنتی‌بادی چه مدت ادامه دارد، قبل از اینکه بتوانیم از آزمایش آنتی‌بادی برای ردیابی شیوع کووید-۱۹ و شناسایی کانون‌های بیماری استفاده کنیم، ضروری است.»
نتایج این تحقیق به‌صورت آنلاین در نشریه Science Immunology منتشرشده است./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن