Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی پیش‌بینی سنجش 9 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در همدان

پیش‌بینی سنجش 9 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در همدان

مسئول بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان همدان از پیش‌بینی سنجش 9 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در امسال خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، ژیلا رحیمی  با اشاره به آغاز طرح سنجش دانش‌آموزان کلاس اولی در مدارس همدان، اظهار کرد: این طرح از 17 خردادماه آغاز شده و تا سه ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های سنجش در مدارس برقرار شده‌ است، گفت: نوبت‌دهی برای سنجش در مدارس انجام می‌شود که خانواده‌ها می‌توانند در آنجا حضور بیابند و برای فرزندان خود نوبت بگیرند.

مسئول بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان همدان خاطرنشان کرد: در این پایگاه‌ها؛ سنجش بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، قد، وزن و دهان و دندان انجام می‌شود و پس از آن دانش‌آموزان برای انجام واکسیناسیون و معاینات کامل پزشکی به مراکز درمانی ارجاع می‌شوند که نتیجه کتبی آن به والدین داده می‌شود که باید آن را تحویل مدرسه دهند.

رحیمی از وجود چهار پایگاه سنجش در شهرستان همدان، دو پایگاه مربوط به ناحیه یک آموزش و پرورش و دو پایگاه در ناحیه 2 همدان خبر داد و افزود: مدرسه شهید فراهانی، شهید بریری، شهید مفتح و شهید ملک‎محمدی پایگاه‌های سنجش در همدان هستند.

مسئول بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در شهر همدان امسال 8 تا 9 هزار دانش‌آموز سنجش شوند، افزود: از امسال انجام وارنیش فلورایدتراپی از اول مهرماه برای دانش‌آموزان کلاس اولی آغاز می‌شود و آنان در کنار دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم در مدارس این عمل را در دو نوبت انجام می‌دهند.

رحیمی با تأکید بر اینکه وجود شپش یک آلودگی است و نه بیماری، افزود: معاینات فصلی دانش‎آموزان و شناسایی موارد آلوده به آن و پیگیری تا رفع آلودگی انجام می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن