Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی قیمت شیرخشک سه برابر می‌شود

قیمت شیرخشک سه برابر می‌شود

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد در نامه ای به مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که حذف ارز ترجیحی باعث ٣ برابر شدن قیمت این محصول می شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، هانی تحویل زاده، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد در نامه‌ای به مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که حذف ارز ترجیحی باعث می‌شود قیمت مواد اولیه شیرخشک بین ۵ تا ٧ برابر افزایش یابد و قیمت محصول نهایی نیز بین ٢.۵ تا ٣ برابر شود که این مسأله منجر به کاهش مصرف شیرخشک و زاد و ولد می‌شود.
وی پیشنهاد کرد که شیرخشک نیز مانند دارو تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.
در متن این نامه آمده است؛
پیرو درخواست تلفنی آقایان دکتر صادقیان و دکتر سایه وند از اینجانب در خصوص اظهارنظر درباره اثرات مستقیم و غیرمستقیم حذف ارز ترجیحی بر روی تولید و قیمت شیر خشک اطفال، به استحضار می‌رساند صنعت شیر خشک نوزاد اکثر مواد اولیه خود را با ارز ترجیحی تأمین می‌کند، حذف ارز دولتی یا ترجیحی باعث می‌شود قیمت مواد اولیه بین ۵ تا ۷ برابر افزایش یابد. این افزایش یکباره قیمت باعث می‌شود این شرکت‌ها حداقل در کوتاه مدت نتوانند مواد اولیه خود را به اندازه قبل تهیه و تأمین کنند. لذا به علت بحران نقدینگی ناشی از افزایش قیمت ارز، تولید کاهش پیدا خواهد کرد.
افزایش قیمت مواد اولیه باعث افزایش قیمت نهایی محصولات حدوداً ۲.۵ تا ۳ برابر خواهد شد که این افزایش قیمت اگر با تأمین یارانه برای مصرف کننده نباشد، موجب کاهش مصرف شیر خشک و زاد و ولد خواهد شد.

علیهذا پیشنهاد انجمن این است که شیر خشک همانند دارو تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن