Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تامین ۱۸۰۰ تن سیب و پرتقال شب عید در همدان

تامین ۱۸۰۰ تن سیب و پرتقال شب عید در همدان

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  از خریداری و تامین ۱۸۰۰ تن سیب و پرتقال شب عید برای این استان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حسین فضلی با بیان اینکه در استان همدان در رابطه با میوه شب عید و ایام‌پایانی سال اقدامات خوبی در دوماه گذشته  آغاز و مباشر این‌موضوع سازمان تعاون روستایی استان انتخاب شده و اقدام به خرید کرده اند،اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس پیشنهاد سازمان جهاد کشاورزی  توسط سازمان تعاون روستایی ۶۰۰ تن سیب و ۱۲۰۰  تن پرتقال به صورت مرکزی خریداری شده و در حال حمل به سمت سردخانه های سطح استان برای نگهداری است.

وی افزود: با توجه به میزان تولید بالا و خوبی که امسال در سطح کشور بود مشکل خاصی در رابطه با میوه شب عید نخواهیم داشت.

فضلی در ادامه با اشاره به تامین اقلام اساسی مورد نیاز بازار بویژه ایام پایانی سال،تصریح کرد:سازمان جهاد کشاورزی استان از طریق واحدهای تخصصی معاونت های مربوطه در خصوص تامین مرغ مورد نیاز  برای این ایام اقدام به طراحی و تدارک برنامه‌هایی در بحث تقویت جوجه ریزی در واحدهای تولیدی  کرده است.

وی از دو میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی مرغ گوشتی استان طی ماه گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: این روند جوجه ریزی در بهمن ماه با افزایش بیشتری برنامه ریزی شده تا محصولات آن در پایان سال و شب عید به بازار عرضه شود و با این افزایش جوجه ریزی با مشکل مواجه نشویم.

فضلی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای دی ماه تاکنون به طور متوسط روزانه ۲۲۰ تن لاشه مرغ گرم در کشتارگاه‌های استان همدان  تولید و به بازار استان و سایر استانهای کشور صادر می‌شود یاد آور شد:خوشبختانه مشکلی در رابطه با مرغ گرم در استان همدان وجود ندارد و در حال حاضر استان همدان با مازاد تولید  مواجه بوده و بازار کاملا اشباع است به طوری که در روزهای اخیر شاهد عرضه مرغ پایین‌تر ازقیمت مصوب هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این روند را مجموعه بهبود تولیدات دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان طوری برنامه‌ریزی کرده‌اند که در تولید مرغ در ماه‌های آتی و ماه رمضان مشکلی نداشته باشیم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همچنین گفت: علاوه بر این به عنوان ذخیره سازی استراتژیک توسط پشتیبانی امور دام استان ۸۰۰ تن مرغ منجمد نیز در حال حاضر در انبارها و سردخانه پشتیبانی امور دام ذخیره شده که در صورت نیاز به بازار تزریق خواهدشد.

فضلی در ادامه در خصوص تامین گوشت قرمز شب عید نیز اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید روزانه استان در این رابطه متعادل و مناسب بوده و برای تنظیم بازار گوشت قرمز در زمان نیاز از طریق پشتیبانی امور دام اقدام‌ می‌شود ضمن اینکه در حال حاضر در زمینه گوشت قرمز دام سبک و سنگین این استان دارای مازاد تولید است.

وی بیان کرد:با هماهنگی لازم شرکت پشتیبانی امور دام استان نسبت به خرید از دامداران و ذخیره سازی گوشت قرمز در حال اقدام بوده و گوشت مازاد تولید و ذخیره شده را در ایامی که ضروری  و مورد نیاز باشد برای تنظیم بازار استان به بازار تزریق خواهد کرد./ ایسنا

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن