Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی معرفی ۶۴۶ واحد صنفی متخلف در همدان به دستگاه قضایی

معرفی ۶۴۶ واحد صنفی متخلف در همدان به دستگاه قضایی

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۶۴۶ واحد صنفی متخلف در همدان به دستگاه قضایی معرفی شدند

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر لیدا رفعتی اظهار داشت: بیشترین میزان تخلف این حوزه مربوط به سوپرمارکت و خواربار فروشی ها با ۱۹۹ مورد، نانوایی ها با ۸۷ مورد، کارگاه ها و صنایع کوچک با ۶۹ و رستوران ها با ۲۳ مورد تخلف است.

وی افزود: همچنین ۲۴ واحد صنفی نیز طی این مدت به علت بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی و تداوم تخلف با دستور مقام قضایی پلمب شد که شامل هفت سوپرمارکت و خواربار فروشی، ۲ نانوایی، ۲ تالار پذیرایی، یک رستوران و ۱۲ واحد صنفی در رسته های مختلف دیگر می شود.
به گفته مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان، از ۴۲ هزار و ۵۰۷ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان، چهار هزار و ۷۶۳ واحد در یک هفته گذشته مورد بازرسی قرار گرفتند.
دکتر رفعتی افزود: ۷۸ درصد از مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن و مراکز عمومی بهداشت فردی را رعایت می کنند که کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به مراجعان استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی با ۵۰ درصد و پس از آن مراکز ورزشی با ۶۵ درصد است.
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مردم استان همدان هنگام مراجعه به اماکن عمومی و خدمانی از ماسک استفاده می کنند اظهار داشت: نیمی از مراجعان به مراکز ورزشی و پایانه های مسافربری برون شهری از ماسک برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا استفاده می کنند و میزان استفاده از ماسک در هتل ها و مراکز اقامتی استان نیز ۴۷ درصد است.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: با وجود ضرورت رعایت فاصله گذاری فیزیکی، میانگین رعایت این اصل بهداشتی طی یک هفته گذشته در استان همدان با پنج درصد کاهش به ۶۷ درصد رسیده و کمترین میزان رعایت این مولفه مربوط به مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو با ۲۵ درصد است.
وی ادامه داد: همچنین مراکز ورزشی و آرامستان ها با ۴۷ درصد، پایانه های مسافربری برون شهری و استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی با ۵۰ درصد، پلیس +۱۰، دفاتر پیشخوان دولت و تالارهای پذیرایی با ۵۲ درصد کمترین میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی را در سطح مراکز خدماتی استان همدان دارند.
دکتر رفعتی بیان کرد: همچنین طبق بازدیدهای انجام شده از چهار هزار و ۷۶۳ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دراستان همدان، سه هزار و ۶۳۵ واحد معادل ۷۶ درصد به تهویه هوا مجهز بودند.
از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان پنج شهرستان های "نهاوند، همدان، تویسرکان، درگزین و رزن" در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان "فامنین، کبودراهنگ، ملایر، اسدآباد و بهار" نیز در وضعیت زرد کرونایی هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن