Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تعطیلی رستوران‌ها هزار همدانی را بیکار کرد

تعطیلی رستوران‌ها هزار همدانی را بیکار کرد

رئیس اتحادیه چلوکبابی و رستوران‌های استان همدان گفت: ببند و بازکن‌های رستوران‌ها، کاهش گردشگران به دلیل شرایط کرونا و محدودیت‌های کرونایی، تورم افسار گسیخته مواد غذایی و کاهش قدرت خرید مردم موجب تضرر و عدم جذب مشتری رستوران داران این استان به دلیل شرایط کرونا شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، ناصر قره‌باغی اظهار کرد: در حال حاضر ابطال پروانه کسب چلوکبابی در استان همدان بیشتر از صدور پروانه کسب بوده و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۹ پروانه کسب چلوکبابی و رستوران در استان ابطال شده است.
وی تعداد اعضای اتحادیه چلوکبابی و رستوران‌های استان همدان را ۵۸۰ نفر برشمرد و افزود: از  ۵۸۰ واحد رستوران و چلوکبابی و تالار استان همدان  ۲۴۰واحد مربوط به تهیه غذا ،۱۲۰ واحد رستوران، ۳۳ واحد تالار بوده و هم اکنون تعداد اعضا به کمتر از ۵۰۰ نفر عضو رسیده است.
قره باغی با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونا صددرصد تالارها و ۵۰درصد رستوران‌ها دچار آسیب و تضرر شده‌اند، خاطر نشان کرد: در سطح استان همدان ۹۰ درصد تالارها و رستوران‌ها اجاره‌ای بوده و اجاره‌ای بودن ملک و تعطیلی‌های ناشی از کرونا کسادی بازار و عدم توانایی پرداخت اجاره‌بها از دیگر دلایل تعطیلی و پیشی گرفتن ابطال پروانه کسب به نسبت صدور پروانه کسب چلوکبابی و رستوران در استان است.
وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات تالارداران به قدری زیاد شده که دیگر امیدی به مرتفع شدن مشکلات آنان نیست ،اضافه کرد: شش هزار نفر به صورت مستقیم در صنف چلوکبابی و رستوران‌های استان همدان اشتغال دارند که شرایط کرونا بیشتر این افراد را بیکار کرده است.
قره‌باغی با اشاره به بیکاری بیش از ۱۰۰۰ نفر از افراد مشغول در تالارهای سطح استان همدان به دلیل کرونا یادآور شد: در رابطه با تسهیلات کرونا به رستوران و کارداران و چلوکبابی‌ها متاسفانه به دلیل سخت‌گیری‌ها در رابطه با ضامن و روند پرپیچ و خم اخذ تسهیلات اکثریت تمایلی نسبت به استفاده از این تسهیلات پیدا نکردند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن