Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تعطیلی ۱۶۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی همدان

تعطیلی ۱۶۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی همدان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه از مجموع یک هزار و ۱۴۵ واحدی که به بهره برداری رسیده حدود ۱۶۰ واحد تعطیل هستند گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۱ واحد صنعتی احیا شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمدرضا بادامی با بیان اینکه از مجموع یک هزار و 145 واحدی که به بهره برداری رسیده حدود 160 واحد تعطیل هستند، اظهار داشت: آمار واحدهای صنعتی روزانه در حال تغییر است و امکان دارد یک واحد تعطیل و واحد دیگر به چرخه بازگردانده شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته 58 واحد داخل شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید بازگردانده شده، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 21 واحد صنعتی احیا شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان اظهار داشت: سازمان شهرک‌های صنعتی حمایت‌هایی همچون کمک به جذب سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و کمک به خروج برخی واحدهای صنعتی از تملک بانک‌ها را در دستور کار خود قرار داده و تمام هدفش فعال‌سازی واحدها است.
وی با بیان اینکه 16 خوشه صنعتی در استان همدان پتانسیل خوشه‌شدن را دارند، گفت: خوشه‌ها مدام در حال بروزرسانی هستند و ممکن است دیگر زمانی قابلیت تبدیل به خوشه را نداشته باشند.
بادامی با اشاره به اینکه تاکنون بر روی 6 خوشه صنعتی مطالعات صورت و نتیجه داده است، افزود: واحدهایی همچون پوشاک کردآباد، لاستیک رزن، سفال و سرامیک لاله‌جین، کشمش ملایر، مبل و منبت ملایر، تویسرکان و نهاوند به مدت چهار سال حمایت و سپس خودکفا شده‌اند.
وی بیان کرد: هم اکنون سه خوشه صنعتی در حال بررسی داریم که شامل خوشه چرم، فرش و خوشه خیاطان ازندریان است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به حمایت از صنایع کوچک گفت: آموزش کارگران و مدیران، راه‌اندازی نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری تورهای صنعتی و ایجاد یک نمایشگاه دائمی از صنایع تولیدی در شهرک علم و فناوری از جمله این حمایت‌ها است.
وی ادامه داد: اعزام واحدهای صنایع غذایی به نمایشگاه مسکو روسیه و ظرف چند روز آینده هم اعزام واحدها به نمایشگاه اکسپو2020 دبی را خواهیم داشت که تمامی کشورها صنایع خود را عرضه می‌کنند.
بادامی به بیان برخی مشکلات در بحث صنعت استان پرداخت و گفت: تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش و مشکلاتی که در بحث صادرات علی‌الخصوص به کشور افغانستان به وجود آمده از جمله مشکلات صنایع استان همدان است.

وی با اشاره به ضررهای کرونا به واحدهای صنعتی گفت: در ابتدای شیوع شاهد تعطیلی و بیکار شدن بسیاری از کارگران بودیم و همچنین به دلیل مباحث بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها هزینه‌های اضافی بر واحدهای صنعتی تحمیل شده است./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن