Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ثبت‌نام 424 تعاونی در یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان همدان

ثبت‌نام 424 تعاونی در یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان همدان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از ثبت نام 424 تعاونی در یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان  خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، سید احمد توصیفیان در جلسه داوری تعاونی های برتر گفت: این جشنواره هر ساله در هفته تعاون 13 تا 19 شهریورماه در راستای  شناسایی و معرفی الگوهای موفق  بخش تعاون و به منظور فراهم نمودن زمینه‌های گسترش و ارتقای روحیه تعاونی و نمونه‌پروری در بخش‌های مختلف اقتصادی برگزار میگردد.

توصیفیان  برگزاری جشنواره تعاونیهای برتر  را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ تعاون دانست و گفت: الگو قرار دادن واحدهای موفق تعاونی می‌تواند در توسعه فعالیت های جمعی و حل مشکلات اجتماعی موثر واقع گردد.

رئیس کمیته اجرایی یازدهمین جشنواره ملی تعاونی های برتر، هدف از انتخاب تعاونی های برتر در این جشنواره را توسعه و ترویج فرهنگ تعاون،معرفی توانمندی های این بخش به اقشار مختلف جامعه، ارج نهادن زحمات و ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضاء خانواده بزرگ تعاون کشور معرفی و بیان کرد: با در نظر گرفتن محورهای رقابت، شرایط ورود تعاونی ها و شاخص های عملکردی، تعاونی‌های برتر استان انتخاب و به جشنواره ملی تعاونی های برتر معرفی می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعاونی های بزرگ اغلب امتیاز بهتری در داوری می آورند و برتر می شوند از روسای شهرستان‌ها خواست تا از بین تعاونی های کوچک جهت ترویج فرهنگ تعاون در بین مردم و احساس خود باوری شرکت های کوچک هر شهرستان یک تعاونی را شناسایی و معرفی نمایند.

توصیفیان با بیان گزارشی از روند ثبت نام و زمینه سازی برای برگزاری دهمین جشنواره ملی تعاونی‌های برتر ،گفت: فرایند انتخاب تعاونی‌های برتر در سال جاری نسبت به سال گذشته دارای تفاوت‌هایی از لحاظ محور فعالیت ها است و نیز شاهد رشد  10 درصدی ثبت نام تعاونیها هستیم. 

وی افزود: تعاونی‌ها با در نظر گرفتن شرایط، کارکرد، موفقیت و تاثیرهای اجتماعی، اقتصادی که در جامعه داشته‌اند، در سایت ثبت نام نموده و با سایر تعاونی‌ها در همان زمینه رقابت نمودند.

 توصیفیان اظهار داشت: رقابت واحدهای تعاونی در محورهای اقتصادی و مالی،اشتغال و کارآفرینی، صادرات و ارز آوری، مشارکت در توسعه منطقه ای، کمک به ارتقاء رفاه اجتماعی و توانمندی های گروه های اجتماعی بوده که از این میان، مجموعه هایی با بالاترین امتیاز، به عنوان تعاونی برتر انتخاب خواهند شد.                                                                                                                                                                               

مهدی تابیده چی معاون امور تعاونِ اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان  ضمن ارائه گزارشی از روند ثبت نام و آمار ثبت نام شدگان گفت: تعداد 100  تعاونی ازشهرستان همدان، 71 تعاونی ازشهرستان ملایر، 55 تعاونی از شهرستان نهاوند،26تعاونی ازشهرستان اسدآباد،57 تعاونی از شهرستان تویسرکان،20 تعاونی از شهرستان رزن ،  48تعاونی ازشهرستان بهارو 40 تعاونی ازشهرستان کبودرآهنگ و7 تعاونی از شهرستان فامنین ثبت نام داشته اند که در مجموع  424تعاونی در یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان  همدان  ثبت نام نموده اند.

در ادامه نسبت به بررسی امتیازات ثبت نام شدگان در سامانه با توجه به فرمهای تیپ مربوطه بحث و تبادل نظر توسط اعضاء انجام گردید و با عنایت به اینکه مهلت داوری توسط وزارت متبوع تمدید شده بود مقررگردید که اعضاء ستاد نسبت به بررسی ثبت نام شدگان و اعلام نظر خود حداکثر تا پایان هفته اقدام و جلسه نهایی در آینده تشکیل و نسبت به تصمیم و انتخاب نهایی تعاونی های نمونه اقدام شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن