Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پیک بار برق استان همدان به 649 مگاوات رسید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان:
پیک بار برق استان همدان به 649 مگاوات رسید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به روند پیک بار استان گفت: پیک بار برق استان در حال حاضر به 649 مگاوات رسیده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، حاجی‌رضا تیموری در همایش مشترک فرماندهان بسیج ادارات و اصناف استان همدان که با محوریت بهینه‌سازی مصرف برق برگزار شد، با اشاره به اهمیت انرژی برق اظهار داشت: برق یکی از حیاتی‌ترین صنایع زیربنایی کشور و نقش آن برای انسان همانند اکسیژن است.

وی با تأکید بر مدیریت مصرف افزود: باید بدانیم این انرژی خدادادی را چگونه مصرف کنیم که همچنان استمرار داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به بحث صادرات برق عنوان کرد: با توجه به مصرف برق در کشور، تبادل انرژی با کشورهای همسایه داریم به گونه‌ای که در ساعاتی که مصرف نداریم انرژی را به دیگر کشورها صادر و در ساعاتی که مصرف ما بالا می‌رود انرژی را وارد می‌کنیم.

وی با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق گفت: افزایش مصرف برق نیازمند احداث تأسیسات و نیروگاه است که زمان‌بر و پر هزینه بوده و همچنین منابع زیرزمینی که متعلق به آیندگان است، از بین می‌برد و تخریب محیط زیست و خاموشی را به دنبال دارد.

تیموری با بیان اینکه رشد مصرف برق در ایران 2.5 برابر استاندارد جهانی است و روند خوبی ندارد، تصریح کرد: باید بپذیریم که منابع ما محدود است و از آن درست استفاده کنیم.

وی افزود: با وجود اینکه جمعیت ایران یک درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد اما دو درصد مصرف انرژی را دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به 689 هزار مشترک برق در سطح استان ابراز داشت: انرژی تحویلی استان نیز 3 هزار و 578 میلیون کیلووات ساعت و انرژی مصرفی 3 هزار و 59 میلیون کیلووات ساعت است.

4میلیارد و 558 میلیون ریال تخفیف برق به کشاورزان در سال 94

وی با بیان اینکه طول شبکه توزیع استان 17 هزار و 822 کیلومتر است، ادامه داد: یک هزار و 67 روستای استان نیز از نعمت برق برخوردار است.

تیموری یادآور شد: 2 درصد از مشترکین برق استان با 40 درصد مصرف انرژی در بخش کشاورزی، 82 درصد از مشترکین با 34 درصد مصرف انرژی در بخش خانگی، 4 درصد از مشترکین با 9 درصد مصرف در بخش عمومی، یک درصد از مشترکین با 11 درصد مصرف در بخش صنعتی و 11 درصد از مشترکین نیز با 6 درصد مصرف انرژی برق در بخش سایر مصارف است.

وی با اشاره به اقدامات مدیریت مصرفی شرکت اظهار داشت: برگزاری جلسات کمیته مدیریت مصرف و کاهش پیک بار به صورت دوره‌ای، برگزاری همایش و گردهمایی برای تعرفه‌های مختلف، حضور در مدارس و آموزش دانش‌آموزان، توزیع بروشور، انعقاد تفاهمنامه با ارگان‌های مختلف از قبیل صدا و سیما، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری و ستاد اقامه نماز، اطلاع‌رسانی از طریق نشریات و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: برگزاری تئاتر خیابانی با موضوع مدیریت مصرف در پارک‌ها، تدوین نخستین استاندارد آموزش تخصصی بهینه‌سازی مصرف در بخش خانگی و کشاورزی با تایید و تصویب معاونت آموزش فنی و حرفه‌ای کل کشور نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

وی اظهار داشت: نتیجه همکاری کشاورزان و اقدامات مدیریت مصرفی شرکت در این بخش کاهش 68.6 مگاوات در سال 94 بود که علاوه بر این امر 4 میلیارد و 558 میلیون ریال نیز به کشاورزان تخفیف داده شد.

تخفیف 900 میلیون ریال به صنایع همکار در کاهش پیک بار تابستان 94

تیموری اضافه کرد: نتیجه همکاری صنایع نیز کاهش 6 مگاوات دیماند و تخفیف 900 میلیون ریال به صنایع همکار در طرح‌های کاهش پیک بار تابستان 94 از قبیل طرح تعطیلات و تعمیرات سالیانه، ذخیره عملیاتی و... بود.

وی با اشاره به اقدامات مدیریت مصرفی در ادارات بیان داشت: ممیزی انرژی برای صنایع و ادارات، ارسال تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص ممنوعیت استفاده از لامپ‌های پر مصرف به ادارات استان، برگزاری سمینار آموزشی نیز از فعالیت‌های اجرایی در این بخش است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: تعیین نماینده به عنوان رابط انرژی، اجرای راهکارهای صرفه‌جویانه و کم هزینه در ساختمان‌های مربوطه، پیگیری برای انجام ممیزی انرژی و اجرای راهکارهای ارائه شده و در صورت دارا بودن شرایط همکاری، مشارکت در طرح ویژه مشترکین دیماندی غیر صنعتی بالای 30 کیلووات و بهره‌مندی از بسته‌های تشویقی درنظر گرفته شده انتظارات ما از ادارات استان است.

وی با بیان اینکه سهمیه استان در کاهش پیک بار تابستان سال گذشته 61.6 مگاوات بوده است، گفت: عملکرد شرکت در این راستا 113.2 مگاوات بود.

تیموری با اشاره به روند پیک بار استان از سال 88 تاکنون یادآور شد: پیک بار استان در سال 88، 624 مگاوات بود که با وجود ورود صنایع به مدار و افزایش مشترکین وغیره امسال به 649 مگاوات رسیده که نشان از کنترل پیک بار در استان دارد.

وی با بیان اینکه تخصص باید در کنار تعهد باشد، افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان سال گذشته رتبه سوم کاهش پیک بار کشور را در گروه دوم شرکت‌های توزیع برق کسب کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن