Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کشمش و انگورمحصولی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در ملایر

رئیس اتاق بازرگانی ملایر مطرح کرد:
کشمش و انگورمحصولی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در ملایر

رییس اتاق بازرگانی ملایر گفت: کشمش و انگور ملایر سالهاست مغفول مانده است و در حال حاضر می توانیم با برند سازی و ایجاد  تشکل به دنبال سرمایه گذاری های جدید در زمینه فرآوری و صنایع تبدیلی این محصول مهم و اقتصادی شهرستان ملایر پیش برویم.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز" در ملایر، منوچهر رضایی  در نشست با باغداران، کشاورزان  و صادرکنندگان ملایریبا بیان این مطلب افزود: انجمن تولید و صادرکنندگان کشمش ملایر از 15 سال پیش در این شهرستان تاسیس شده و هم اکنون باید عنوان ملی به خود بگیرد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه کشمش ملایر در دنیا  و اینکه این محصول  زمینه ای برای  تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان  خواهد بود، اظها رداشت : کیفیت محصول، ارزش غذایی، تمرکز واحدهای کشمش فرآوری، وجود برند ملایر در بازار جهانی کشمش و تشکل 15 ساله انجمن کشمش در این شهرستان، جایگاه این شهر را در مقایسه با 11 استان دیگر برای ملی شدن انجمن کشمش ملایر ارتقا داده است.

رضایی با اشاره به اینکه  تشکیل این انجمن در سطح ملی دستیابی به اهداف مهم را در سطوح بالاتر محصول کشمش مهیا می کند تصریح کرد : شرایط روز اقتصاد جهانی اقتضا می کند تا حلقه های یک رشته فعالیت اقتصادی در ارتباط با یکدیگر باشند، چرا که تولید و صادرات در دنیای جدید نیازمند گردش اطلاعات و هماهنگی بین زنجیره تولید و صادرات است.

این مقام مسئول  با بیان اینکه محصول کشمش ملایر در خارج از کشور بازفرآوری شده و همان محصول دوباره به این شهرستان صادر می شود اظهار کرد: می توانیم  با ایجاد صنایع تبدیلی، ارزش افزوده این محصول را در خود شهر حفظ کنیم.

رضایی خواستار همکاری و مشارکت جدی باغداران و فعالان این صنف در مدت کوتاه باقیمانده شد وافزود: به طور حتم ثبت انجمن ملی کشمش به نام ملایر کیفیت و مزیت صادراتی کشمش و جایگاه جهانی این محصول را در رقابت با سایر رقبا ارتقا می دهد.

وی با اشاره به این اینکه  نباید فرصت تشکیل این انجمن ملی را به راحتی از دست بدهیم بیان داشت:  هر اندازه تشکل های قدرتمندی در سطح ملی داشته باشیم و بتوانیم این انجمن و اتاق بازرگانی را تقویت کنیم، یک ظرفیت مهم برای شهرستان ایجاد می شود.

 رضایی در بخش دیگری از سخنان خود  ضمن تاکید بر عضویت تعداد بیشتری از  اعضا در اتاق بازرگانی ابراز کرد:  با حضور منسجم و با ظرفیت کامل و قوی در اتاق ایران قطعا رای مناسب و قاطع را برای ثبت انجمن ملی کشمش به نام شهرستان ملایر اخذ خواهیم کرد.

 وی با اشاره به اینکه ثبت انجمن ملی کشمش به نام ملایر نیازمند همکاری و تعامل فعالان این محصول است،. تصریح کرد : هم اکنون برای ثبت انجمن ملی کشمش به نام ملایر، جای هیچگونه نگرانی و ابهامی وجود ندارد.

رییس اتاق بازرگانی ملایر ظرفیت سازی ، برگزاری جلسه های آموزشی و تخصصی ، اطلاع رسانی و شناسایی تمامی امکانات و ظرفیت ها برای آشنایی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی  را از جمله اقدامات و برنامه های  اتاق بازرگانی شهرستان بیان کرد.

 این مقام مسئول با بیان اینکه  زمینه و بسترها برای ملی شدن انجمن کشمش ملایر مهیا است و اقدامات اولیه برای تشکیل این انجمن در سطح ملی آغاز شده اظهار داشت : اتاق ایران باید، کشمش را همانند پسته از دیگر محصولات صادراتی جدا کرده و یک انجمن ملی برای این محصول مهم صادراتی تشکیل دهد.

رضایی افزود : اگر بخواهیم با دیگر استان های کشور در زمینه صادرات کشمش رقابت کنیم ،نیازمند تشکیل زنجیره ای از تولید و صادرکنندگان، باغداران، فرآوری کنندگان این محصول از کاشت تا برداشت نهایی و عضویت آنها در اتاق بازرگانی استان هستیم.

در این نشست جمعی از کشاورزان و باغداران، شرکت تعاونی باغداران و فعالان این عرصه مسایل و مشکلات موجود در صنعت انگور و کشمش و دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص انجمن ملی کشمش مطرح کردند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن