Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری وزیر میراث فرهنگی فردا به ملایر سفر می‌کند

وزیر میراث فرهنگی فردا به ملایر سفر می‌کند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جهان شهر ملایر روز پنجشنبه هشتم دی ماه میزبان سفر یک روزه عزت الله ضرغامی؛ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، گفت: بررسی قابلیت‌ها و جاذبه‌های توریستی و گردشگری این شهرستان جزء برنامه‌های اصلی این سفر است.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه افزود: حدود یک ماه پیش جلسه‌ای با وزیر میراث فرهنگی داشتم، با توجه به آنکه ملایر دارای برند جهانی مبل منبت و برند ملی مُروار است، از سوی دیگر با توجه به وجود جاذبه گردشگری چون شهر زیرزمینی سامن و همچنین با توجه به مشکلاتی که برای اثر باستانی« یخچال میرفتاح» رخ داد، از وی دعوت کردم تا به شهرستان ملایر سفری داشته باشد.

وی با اشاره به استقبال وزیر میراث فرهنگی برای حضور در ملایر، ادامه داد: در همین راستا هماهنگی‌های لازم انجام شد و پنجشنبه هفته جاری میزبان عزت الله ضرغامی هستیم و با هماهنگی استانداری و فرمانداری برنامه‌های پرباری برای این سفر تدارک دیده شده است.

آزادیخواه اظهار کرد: بعد از استقبال از دکتر ضرغامی در جوار مزار مطهر شهدای گمنام ملایر ، بازدیدی از فضای تفریحی _ توریستی بام ملایر و پروژه مینی ورلد داریم و وزیر میراث فرهنگی از این پتانسیل بزرگ تفریحی_ توریستی بازدید و وضعیت آن را ارزیابی می‌کند.

نماینده مردم ملایر با اشاره به اینکه بررسی وضعیت پروژه بازسازی یخچال میرفتاح در دستور کار ماست، افزود: بازدید از بازار مبل منبت و شهرک حاجی آباد، برگزاری جلسه شورای اداری و همایش صنعتگران و هنرمندان شهرستان و بررسی وضعیت بیمه صنعت‌گران و ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان جزو برنامه‌های دیگر ما به شمار می‌رود.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: بعد از این همایش، بازدید از پروژه بومگردی سامن و افتتاح فاز نخست دستکند سامن که به همت اداره کل میراث فرهنگی، شهرداری و اعضای شورای شهر مقدمات لازم فراهم شده است، برنامه بعدی ما به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تسهیلات لازم برای جذب توریست و رونق گردشگری در سامن را از وزیر میراث فرهنگی اخذ کنیم، افزود: امیدواریم این سفر یک روزه مایه خیر و برکت باشد و با توجه به پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های گردشگری ملایر ، زمینه رونق اقتصادی و جذب گردشگر بیش از پیش فراهم شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن