Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی گردنه اسدآباد باز شد

گردنه اسدآباد باز شد

گردنه برف گیر و سخت گذر اسد آباد همدان که در شبانه روز گذشته به علت بارش سنگین برف ، کولاک و گره ترافیکی برای ساعتی از شب گذشته بسته شده بود با تلاش راهداران و دیگر عوامل و نیروهای امدادی و دستگاه های خدمات رسان و پلیس راه استان همدان بازگشایی شد.

به گزارش "همدان نیوز"، جانشین رییس پلیس راه استان همدان نیز گفت: با توجه به کولاک و یخ زدگی و برف امکان تردد همچنان بدون زنجیر از سمت گردنه اسدآباد ممکن نیست.

سرهنگ ارسلان سرمدی اظهار داشت: شب گذشته نیز با وجود پیشگیری عوامل پلیس راه از تردد خودروها به سمت گردنه سخت گذر اسدآباد، میزان ترافیک در این مسیر بسیار سنگین بود.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان افزود: کولاک زمینی موجب مسدود شدن گردنه اسدآباد شده بود که با همکاری عوامل پلیس راه و راهداری از بروز مشکل در این مسیر جلوگیری شد.

سرهنگ سرمدی توضیح داد: خودروی برخی از رانندگان به علت لغزندگی سطح جاده و کولاک زمینی در گردنه اسدآباد گیر کرده و تردد از این مسیر را دشوار کرده بود که با برداشتن نیوجرسی های موجود در وسط جاده، امکان بازگشت آنها به پایین گردنه فراهم شد.

وی اضافه کرد: مدیریت گردنه اسدآباد تا پاسی از صبح طول کشید و با اجازه دادن به تردد خودروها به صورت محدود، از گرفتار شدن مسافران در برف و سرما جلوگیری شد.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: هم اینک تردد از گردنه اسدآباد در جریان است اما در ورودی این شهر و در نزدیک پارک جنگلی به علت تاخیر در پاکسازی معابر از برف، تردد خودروها با کندی صورت می گیرد.

سرهنگ سرمدی بیان کرد: با وجود متوقف شدن بارش برف اما همچنان جاده های برون شهری این استان لغزنده هستند همچنین با گرم شدن هوا برف های موجود در داخل و حاشیه جاده ذوب شدند.

وی یادآور شد: همچنین با وجود تاکید بر پرهیز از سفرهای غیرضرور به دلیل در گردنه برف گیر اسدآباد به علت برودت هوا و لغزنده بودن جاده های برون شهری این استان، اما همچنان حجم ترافیک رو به افزایش است.

او بیان کرد: به علت در پیش بودن تعطیلی رسمی در روز شنبه هفته پیش رو ، میزان مسافرت ها از سمت تهران به استان های غربی کرمانشاه، کردستان و ایلام رو به افزایش بوده و این موضوع منجر به افزایش حجم ترافیک شده است.

وی افزود: با نزدیک شدن به عصر هنگام و سرد شدن هوا دوباره آب موجود در سطح جاده بخ بسته و در این مواقع احتمال بروز سوانح و خروج خودرو از جاده زیاد است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن