Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدان بیش از 600 ماما دارد

همدان بیش از 600 ماما دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با تاکید بر تشویق مادران به فرزندآوری، گفت: موضوع تک فرزندی سیاستی شکست خورده در جهان است که همه کشورها از آن عبور کرده اند هر چند توجه دیر هنگام به این موضوع در کشور ما موجب بروز مشکل و بحران پیری جمعیت شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد مهدی مجذوبی در آیین از تجلیل ماماهای برتر استان همدان، افزود: برهمین اساس با توجه به اشتباهانی که طی سال‌های گذشته در زمینه افزایش نرخ رشد جمعیت روی داده باید برای جبران آن و مشکلات مرتبط بیش از پیش تلاش شود.

وی اظهار داشت: شعار امسال هفته سلامت «سلامت ما سیاره ما» نامگذاری شده و این بدان معناست که همه مولفه های سلامت در حوزه های مختلف آب، هوا، غذا و مباحث محیطی در مقوله سلامت اثرگذار هستند و باید مورد توجه قرار گیرد.

مجذوبی گفت: شیوع ویروس کرونا نشان داد که رسیدن به سلامت یک موضوع جزیره ای نیست چرا که این ویروس همه کشورها را درگیر کرد و ریشه کنی آن نیز نیازمند کاری همه جانبه و فراگیر در سطح جهان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه صبر، حوصله و دقت نظر از نیارهای اصلی فعالیت در حوزه بهداشت است، افزود: باید با ارائه خدمات مناسب و مراقبت های دقیق و ارائه مشاوره موثر زمینه را برای فرزند آوری در استان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ۳۲۰ ماما در بخش درمانی و ۳۱۱ ماما در بخش بهداشتی استان همدان فعالیت دارند، اظهار داشت: مشوق هایی مناسبی برای نیروهای فعال در این ۲ حوزه پیش بینی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز دراین آیین گفت: اگر روند رشد جمعیت با شرایط کنونی پیش برود به طور حتم در آینده نزدیک با بحران و مشکل مواجه خواهیم شد.

طهماسبی افزود: بر اساس نظر سنجی انجام شده در سال ۱۳۷۰، بیشتر خانواده ها تمایل به داشتن حداکثر ۲ فرزند داشتند اما پس از تغییر مداخلات و سیاست گذاری از سال ۱۳۹۳ و تصویب قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ شاهد تغییر در رویکرد و نگرش ها هستیم.

به گفته وی، تغییر سیاست ها تنها موجب تغییر در گرایش عمومی می شود اما رفتارها را تاکنون دگرگون نکرده که در این زمینه نیازمند قانونگذاری هستیم./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن