Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی غذاهای نیم‌پز و کبابی نخورید

غذاهای نیم‌پز و کبابی نخورید

رييس گروه پيشگيري و مبارزه با بيماريهاي واگير معاونت بهداشتي دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: به منظور پيشگيري از ابتلا به آنفلوآنزا پرندگان مردم از مصرف موادغذايي به صورت نيم پز و كبابي خودداري كنند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سيد جلال الدين بطحايي بيان كرد: با توجه به دريافت گزارش هايي مبني بر آنفلوآنزاي پرندگان، از شهروندان درخواست مي شود مرغ و طيور را به صورت كامل پخته شده مصرف كنند.
وي اضافه كرد: همه ساله با آغاز فصل مهاجرت پرندگان احتمال شيوع آنفلوآنزا و سرايت آن به انسان وجود دارد بنابراين هر ساله تدابيري از سوي نهادهاي مسوول از جمله محيط زيست، دامپزشكي و علوم پزشكي براي پيشگيري از شيوع اين بيماري صورت مي گيرد.
رييس گروه پيشگيري و مبارزه با بيماريهاي واگير معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي همدان افزود: در صورت مشاهده تلفات تيم هاي پزشكي آمادگي لازم براي اعزام نيرو به منظور جلوگيري از سرايت آن به جامعه انساني، مردمي و پرسنلي و كنترل آنفلوآنزا پرندگان وجود دارد.
بطحائي گفت: همچنين در صورت مشاهده لاشه پرندگان در حاشيه تالاب و مرگ و مير ناخواسته طيور در ديگر نقاط، مراكز بهداشتي با هماهنگي دامپزشكي موضوع را به ستاد شهرستاني براي پيگيري اطلاع رساني مي كنند سپس كارشناسان با حضور در محل، موضوع را از نزديك بررسي مي كنند.
وي بيان كرد: همچنين از افرادي كه در تماس مستقيم با پرندگان بوده و اقدام به مس لاشه آنها كردند مورد بررسي قرار گرفته و در صورت داشتن علائمي از بيماري به مراكز ارجاع داده مي شوند.
رييس گروه پيشگيري و مبارزه با بيماريهاي واگير معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي همدان توصيه كرد: شهروندان در صورت مشاهده لاشه پرندگان به ويژه حاشيه تالاب ها از دست زدن به آنها خودداري كنند.
بطحائي تاكيد كرد: شكارچيان نيز بدانند كه احتمال آلودگي پرندگان زياد است بنابراين از شكار و دست زدن به پرندگان مهاجر پرهيز كنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن