Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تعطیلی، معیشت بازاریان را به خطر می‌اندازد

تعطیلی، معیشت بازاریان را به خطر می‌اندازد

فرماندار همدان گفت: انواع مشاغل و بازاریان راضی به تعطیلی کسب و کارشان به خاطر شرایط کرونایی نیستند و معیشت خود را در خطر می‌بینند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمدعلی محمدی فرماندار همدان در جمع اصحاب رسانه درباره مشکلات شهرستان همدان که مهمترین آن در این ایام مربوط به شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم است اظهار داشت: اصناف و بازاریان راضی به تعطیلی واحدهای خود نیستند و تاکنون هم خسارات مالی زیادی متحمل شده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه برای عبور از بحران کرونا باید پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از همیشه رعایت کرده و از  حضور در هر گونه تجمع و دورهمی خودداری کنیم تصریح کرد: متاسفانه در ماه گذشته شاهد برگزاری مراسمات عروسی پر ازدحام در تالارها و منازل بودیم.
فرماندار همدان با بیان اینکه بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، بیشترین علت ابتدای بیماران به ویروس کرونا مربوط به شرکت در مراسمات عروسی و دورهمی‌های خانوادگی بوده است گفت: پس تعطیلی بازار و کسب و کار تاثیر چندانی در کنترل اوضاع کرونا نخواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه روند واکسیناسیون در همدان باید با سرعت بالایی پیش برود اظهار داشت: علاوه بر پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون، از امروز واکسیناسیون خودرویی و سیار هم راه‌اندازی شده است.
فرماندار همدان با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از 20 درصد مردم واکسن دریافت کرده‌اند گفت: بهترین گزینه برای کاهش آمار مبتلایان، افزایش مراکز واکسیناسیون و واکسینه شدن افراد است.
محمدی به مشکل کم آبی و خشکسالی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز تامین آب همدان از مشکل به معضل تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه بارها تاکید داشتیم که همدان آب پایدار می‌خواهد اما کسی گوش نکرد، تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف را به مرحله آخر گذاشتیم و اکنون توپ را به زمین دیگری می‌اندازیم.
فرماندار همدان در مورد تنش آبی استان و انتقال اضطراری آب بیان داشت: در زمینه آب باید مدیریت منابع صورت گیرد مثلا رودخانه دره‌مرادبیک و عباس‌آباد بعد از سال زراعی نباید رها شود و کل آن باید به تصفیه خانه انتقال یابد.
محمدی با تاکید بر اینکه جلوگیری از هدررفت آب باید جدی گرفته شود تصریح کرد: بخشی از آب همدان بی‌بها رها می‌شود که حدود 40 درصد را شامل می‌شود، باید با اصلاح شبکه جلوی هدررفت را بگیریم.
وی  با اشاره به طرح اضطراری آب عنوان کرد: در قالب این طرح باید 500 لیتر در ثانیه آب بعد از مهرماه از طریق چاه‌های حفر شده و چاه‌های استیجاری برای همدان تامین شود.
فرماندار همدان افزود: کار شرکت آبفا برای طرح اضطراری به پایان رسیده و کار آب منطقه‌ای نیز دو هفته دیگر به پایان می‌رسد تا شاهد انتقال 500 لیتر در ثانیه آب به همدان باشیم.
وی با تاکید بر اینکه در اواخر مهرماه قادر به برداشت آب از سد اکباتان نخواهیم بود، تصریح کرد: باید سراغ منابع دیگری برویم.
محمدی به مشکلات حوزه "نان" اشاره کرد و گفت:  قیمت نان در همدان هنوز گران نشده و همین امر سبب نارضایتی نانوایان شده است. هزینه‌های نانوایی مانند حقوق کارگر، آرد، آب، برق، گاز و غیره بالا است که وقتی هزینه‌‌‌ها از توان نانوا خارج باشد ناچار به تعطیلی واحد می‌شوند.‌
وی با بیان اینکه در بیشتر استان‌ها نرخ نان افزایش یافته و گران‌تر از همدان است اظهار داشت:  قیمت نان چندین سال است که در همدان : اگر اصلاح نشود همچنان آردفروشی و تعطیلی زودهنگام را شاهد خواهیم بود.
نان همدان در استان فارس و خوزستان به فروش می‌رود
فرماندار همدان با بیان‌ اینکه نان همدان در استان فارس و خوزستان به فروش می‌رود تصریح کرد: تفاوت قیمت و کیفیت نان همدان با مناطق دیگر سبب استقبال از نان استان ما شده است.
محمدی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات حوزه مسکن همدان به ویژه پروژه مساکن مهر اشاره کرد و گفت: هنوز پروژه مسکن مهر روی زمین مانده و مسکن ملی هم در مراحل ابتدایی است اما باید با تدابیر لازم به سمت اجرایی شدن پروژه‌ها برویم.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم در حوزه مسکن اتفاقی نیفتاد و برخی مسائل مربوط به مسکن نیز بر زمین ماند افزود: برخی از مساکن مهر هنوز به اتمام نرسیده به طور مثال مسکن مهر گروه ضایعات نخاعی هنوز تمام نشده بود، مشکل آسانسور داشتند اما به این موضوع ورود کردیم و در حال انجام است.
فرماندار همدان درباره وضعیت اعتبارات نیز اظهار داشت: امسال در تملک دارایی‌ها 28 میلیارد تومان، در آب روستایی 40 میلیارد تومان، راه روستایی یک میلیارد و 300 میلون تومان بین ادارات توزیع شده است.
محمدی افزود: در اعتبارات توازن منطقه‌ای نیز 54 میلیارد تومان و اعتبارات ارزش افزوده 19 میلیارد تومان تخیصی یافته است.
وی با بیان اینکه 10 میلیارد تومان نیز از سوی دو نماینده مجلس همدان به پروژه‌ها اختصاص یافته است بیان کرد: در طرح هادی بنیاد مسکن 1.5 میلیارد تومان اعتبار در اختیار قرار گرفت.
فرماندار همدان تأکید کرد: اعتبارات محرومیت‌زدایی 82 میلیارد تومان، پروژه‌های ورزشی و تالار قرآن 57 میلیارد تومان و پروژه‌های عقب افتاده 2 میلیارد تومان اختصاص یافته است./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن